سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

آهنگ جدید سینا شعبانخانی به نام «طاقت ندارم دور شی از من»

متن آهنگ طاقت ندارم دور شی از من سینا شعبانخانی


طاقت ندارم دور شی از من این آدما از درد من دورن!♫!

قلبم تویی بغض من این دریاست دریارو با دریا نمیشورن!♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/110891/

عوارض نگه داشتن مدفوع (مضرات آن برای سلامتی)


آیا از خطرات نگه داشتن مدفوع اطلاع دارید؟ در این مطلب از مجله جوان ایرانی به بررسی عوارض نگه داشتن مدفوع به طور کامل می‌پردازیم.


 


عوارض نگه داشتن مدفوع چیست؟

اگر مدفوع را برای مدت بسیار زیادی نگه دارید، به داخل روده برگشته، درنتیجه دوباره جذب شده و مدفوع شما بسیار سفت می‌شود. به‌طورکلی در این بخش به طور کامل توضیح می‌دهیم زمانی که مدفوع خود را به مدت طولانی نگه دارید و دفع آن را به تعویق بیندازید، چه اتفاقی در بدن شما رخ می‌دهد.


ایجاد یبوست

برخی از افراد در مکان‌های عمومی خجالت می‌کشند مدفوع خود را تخلیه کنند یا احساس می‌کنند از نظر اجتماعی مناسب نیست‌ اما دقت کنید اگر عادت به انجام این کار کنید و همیشه مدفوع خود را برای مدت طولانی نگه دارید، یکی از عوارض آن این است که دچار یبوست می‌شوید. طی تحقیقات انجام شده کودکانی که دچار یبوست می‌شوند عادت دارند مدفوع خود را برای مدت طولانی نگه دارند. اما دقت کنید اگر دفع مدفوع را در زمان خود را انجام ندهید، سلامت شما به خطر می‌افتد، درنتیجه دچار عوارض جانبی بسیار زیادی می‌شوید.

کاهش حساسیت رکتوم

یکی دیگر از خطرات نگه داشتن مدفوع کاهش حساسیت رکتوم است. در این صورت ماهیچه‌های مقعد هنگام مدفوع، به جای اینکه آرام شوند، سفت شده و درد زیادی را هنگام دفع ایجاد می‌کند. همچنین باعث ایجاد مشکلات ادرار و رابطه جنسی دردناک به ویژه برای زنان می‌شود.


گشادشدن روده‌ها

نگه داشتن مدفوع باعث گشاد شدن روده‌ها و مشکلات دفع مدفوع طبیعی در آینده می‌شود. اگر زمانی که دفع مدفوع شما فرا رسیده، به دلایل مختلف آن را نگه دارید و به تعویق بیندازید، روده‌ها باگذشت زمان تغییر شکل داده و گشاد می‌شوند.

عوارض نگه داشتن مدفوع (مضرات آن برای سلامتی)