سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

روش های فونی شاپ برای افزایش عمر مفید باتری

در مقاله آنچه که باید در مورد عمر باتری گوشی های هوشمند بدانید  عنوان روش هایی که توسط فونی شاپ برای افزایش عمر مفید باتری اعلام شده بود را به شما عزیزان معرفی کردیم اکنون در این مقاله قصد داریم به بررسی هر کدام از آن روش ها بپردازیم دعوت می کنم با ما همراه باشید:

روش های  فونی شاپ برای افزایش عمر مفید باتری

1-   نظارت دقیق بر تخلیه شارژ باتری

زمانی که باتری های لیتیوم یونی را به عنوان منبع تامین انرژی گوشی های هوشمند امروزی انتخاب کردند با توجه به آزمایشاتی که بر روی این قطعه سخت افزاری انجام شد فرض را بر این گذاشتند که پس 300 الی 500 دفعه شارژ و دشارژ، این باتری ها قابلیت حفظ 80درصد شارژ را در خود داشته باشند اما برخلاف این فرضیه، باتری های مذکور بسیار به ندرت قادر به ارائه این سطح از عملکرد هستند و حتی در مواردی نیز مشاهده شده که تنها با 100 مرتبه شارژ و دشارژ ظرفیت نگهداری شارژ گوشی تا میزان 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

خوشبختانه این امکان وجود دارد تا از طریق ایجاد محدودیت در میزان تخلیه شارژ باتری های لیتیوم یونی، ظرفیت آن ها را برای آینده بیشتر کنیم، همانطور که گفتیم بیشترین درصد تخریبی که باتری های موبایل را تهدید می کند مربوط به چرخه شارژ و دشارژ آن ها است از این رو با بکارگیری توصیه و پیشنهاد فونی شاپ، از طریق ایجاد محدودیت در تخلیه شارژ باتری، قبل از شروع نوبت شارژ بعدی، می توان تا حد زیادی در افزایش ظرفیت شارژ باتری ها در آینده تاثیرگذار بود، برای این منظور قبل از این که شارژ گوشی به صفر درصد برسد آن را به شارژر متصل کنید و سعی کنید همیشه درصد شارژ را مابین 52 الی 80 درصد نگه دارید.

البته چنانچه شارژ و دشارژ به صوت کامل نیز رخ دهد، از آنجا که دستگاه های هوشمند امروزی مجهز به سیستم مدیریت باتری بوده لذا از آسیب های ناشی از زیاد شارژ شدن، جلوگیری می شود و هنگامی هم که شارژ باتری در حال تخلیه کامل است دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود، اما با این وجود برای این که بتوانید موجب افزایش ظرفیت باتری در آینده شوید بهتر است مانع از تخلیه شارژ باتری به صفر درصد شوید.

در زمان هایی که به شارژر دسترسی نداشته باشید برای حفظ درصد شارژ جزئی توصیه می کنیم از گوشی موبایل خیلی کمتر استفاده کرده و یا این که از حالت صرفه جویی باتری استفاده کنید.

2-   افزایش مدت زمان شارژدهی

اکثریت گوشی های هوشمند امروزی از قابلیت شارژ سریع بهره مند می باشند که این امر موجب می شود تا کاربران بتوانند تنها در چند دقیقه عمل شارژدهی گوشی خود را انجام دهند، توجه داشته باشید این امر تنها برای مواقعی که عجله دارید مناسب است و استفاده مداوم از این روش شارژدهی می تواند تاثیرات منفی برای باتری به همراه داشته باشد.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا این روش شارژدهی مناسب نیست؟ زیرا شارژ سریع باتری، موجب کاهش هر چه بیشتر ظرفیت ذخیره سازی در آن می شود.

در حالت فیزیکی، فرایند رفت و امد یون ها و فلز لیتیوم در مابین الکترودها در باتری های نسل لیتیوم یونی به کندی صورت می گیرد، و زمانی که عمل شارژدهی به صورت نرمال انجام می شود رفت و آمد میان یون ها و فلزات نیز کامل انجام شده که این امر تاثیر فراوانی در افزایش ظرفیت باتری در آینده دارد.

 

 

3-   قرار دادن باتری گوشی در دمای مناسب

خوشبختانه میانگین دمای هوای کشورمان ایران در تمام طول سال  0 الی 45 درجه بوده که دقیقا برابر با محدوده تعیین شده دمایی برای باتری های لیتیوم یونی است، در این دما امکان انباشت برای نگهداری شارژ در مدت زمان طولانی وجود دارد.

زمانی که این باتری ها در دمای زیر صفر درجه قررار می گیرند در رفت و آمد میان فلز و یون های محدودیت ایجاد شده که این امر موجب می شود که انرژی ذخیره شده در باتری به شدت کاهش پیدا کند.

و در دمای بیش از 45 درجه نیز میزان شارژ در دسترس برعکس زمانی که در دمای پایین قرار دارد عمل کرده و افزایش پیدا می کند از این رو می توان گفت در شرایط دمایی گرم تر میزان قدرت باتری تا حدودی بیشتر از حالت معمول می شود، اما در هر دو صورت (دمایی پیین و بالا) موجب تخریب باتری شده و در طی زمان نیز ظرفیت باتری برای فرایند ذخیره سازی کاهش می یابد.

توصیه می کنیم در صورتی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنید و یا در فصل تابستان که دمای هوا ممکن است به بیش از 70 درجه برسد از قرار دادن گوشی در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

 

4-   بکارگیری حالت های صرفه جویی به منظور کنترل تخلیه شارژ و افزایش عمر باتری

در این بخش به معرفی چند روش ساده سخت افزاری و نرم افزاری برای حفظ عمر مفید باتری می پردازیم:

ü   روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید

یکی از روش های ساده برای صرفه جویی در مصرف انرژ باتری و همچنین مانع از ضعیف شدن عملکرد آن کاهش میزان روشنایی صفحه نمایش است.

ü   سعی کنید حتی الامکان به جای G4 از وای فای استفاده کنید

براساس تحقیقی که در این زمینه انجام شده است استفاده از وای فای برای وب گردی در مقایسه با G4 به میزان 40 درصد در مصرف شارژ باتری صرفه جویی می شود از این رو پیشنهاد می کنیم به منظور افزایش ظرفیت باتری داده های تلفن همراه را خاموش کرده و از وای فای استفاده کنید.

ü   محدود کردن محتوایی ویدئویی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در مصرف شارژ باتری پردازش محتوای ویدئویی است.

ü   فعالسازی حالت صرفه جویی باتری

خوشبختانه یکی از قابلیت های گوشی هوشمند امروزی حالت صرفه جویی باتری موبایل است  (battery saving mode)  ، که می توان با فعال سازی این قابلیت به میزان زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

خرید باتری اصلی موبایل از فونی شاپ

فروشگاه معتبر فونی شاپ بستری را فراهم نموده که شما به راحتی میتوانید باتری با کیفیت اصل و تقویت شده همراه با ضمانت شش ماه را تهیه نمایید.برای تهیه ان مستوانسد به لینک های زیر مراجعه کنید.

https://fonishop.com/

 

وضعیت راه‌های کشور در ۱۵ اسفند ماه؛ سفر‌های برون شهری ۲.۱ درصد کاهش یافت

آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۳۱۵ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۲.۱ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.


 براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار وگشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده، مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه روز گذشته،آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۳۱۵ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۲.۱ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۶ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنید.

محور‌های دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته:

ردیف

نام محور

استان

تعداد وسیله نقلیه

1

آزادراه کرج - تهران

البرز

122748

2

آزادراه کرج - قزوین

البرز

121274

3

آزادراه تهران - کرج

البرز

120408

4

آزادراه ساوه - تهران

تهران

104317

5

آزادراه قزوین - کرج

البرز

103993

6

آزادراه تهران - ساوه

تهران

100651

7

پاکدشت - تهران

تهران

82357

8

تهران - پاکدشت

تهران

79363

9

شهریار - تهران (شهر قدس)

تهران

74072

10

تهران - شهریار (شهر قدس)

تهران

74038

محور‌های دارای بیشترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته:

۱- محور رامیان – اولنگ – شاهرود،  واقع در استان‌های گلستان و سمنان، از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۲- محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است. ​

۳- محور شهداد – نهبندان،  واقع دراستان کرمان،  از مورخ ۲۵ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۴- محور خرم آباد – پلدختر،  واقع در استان لرستان،  از مورخ ۶ بهمن ۹۸ تا اطلاع بعدی،  به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۵ – محور قزوین - همدان کیلومتر ۱۱۰،  واقع در استان قزوین، از مورخ ۲۲ فروردین ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۶ - محور فرعی سی سخت– پادنا،  واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد،  از مورخ ۲۲ آبان ۹۹ تا اطلاع بعدی،  به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۷ – محور گنجنامه - تویسرکان،  واقع در استان همدان، از مورخ ۱ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۸ – محور سروآباد - پاوه،  واقع در استان کردستان، از مورخ ۳ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۹–  محور وازک - بلده،  واقع در استان مازندران، از مورخ ۳ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۱۰ – محور پونل - خلخال،  واقع در استان گیلان، از مورخ ۶ آذر ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۱۱ – محور پدافند جنوب غرب - امیدیه،  واقع در استان خوزستان، از مورخ ۲۱ دی ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

۱۲ – محور فرعی مسجد سلیمان - ایذه،  واقع در استان خوزستان، از مورخ ۲۱ بهمن ۹۹ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

انتهای پیام/

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد جلوگیری از سفر ۲۰ مسافر مبتلا به کرونا در فرودگاه اهواز

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از جلوگیری از مسافرت بیش از ۲۰ مسافر در فرودگاه اهواز به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد.
                                                   جلوگیری از سفر ۲۰ مسافر مبتلا به کرونا در فرودگاه اهواز
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امراله مردانی اظهار کرد: پس از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر الزام انجام تست کرونا برای مسافران پرواز‌های خروجی از اهواز، تیمی از کارشناسان بهداشت در فرودگاه اهواز مستقر شدند و روند نمونه‌گیری از کلیه مسافران آغاز شد.

وی افزود: تنها در سه روز گذشته، از مسافرت بیش از ۲۰ نفر از مسافران که عازم شهر‌های مختلف کشور بودند، به دلیل ابتلا به کرونا جلوگیری شده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز بیان کرد: از هموطنان عزیز درخواست می‌شود نسبت به کرونا و رعایت اصول بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند و از حضور در هرگونه تجمع و یا دورهمی تا فروکش کردن روند فزاینده کرونا در استان پرهیز کنند.

وی افزود: مسافران ۲۴ ساعت قبل از پرواز برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق خبر داد: موافقت آمریکا با آزادسازی منابع ایران در عراق

دبیرکل پیشین اتاق بازرگانی ایران و عراق مدعی شد آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق موافقت کرده است.
                                                   موافقت آمریکا با آزادسازی منابع ایران در عراق















به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید حمید حسینی عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و دبیرکل سابق این اتاق در صفحه توئیتر خود نوشت: «منابع موثقی در عراق از موافقت آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق خبر می‌دهند و اعلام داشته‌اند که چند تراکنش نیز انجام شده است.»

حسینی افزود: این اتفاق در آستانه نوروز وماه رمضان برای تامین اقلام ضروری مردم راهگشا خواهد بود.

پیشتر فواد حسین وزیر خارجه عراق در سفری که اوایل هفته به تهران داشتند در دیدار با علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان گفته بود: با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و بزودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.