سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

روش های فونی شاپ برای افزایش عمر مفید باتری

در مقاله آنچه که باید در مورد عمر باتری گوشی های هوشمند بدانید  عنوان روش هایی که توسط فونی شاپ برای افزایش عمر مفید باتری اعلام شده بود را به شما عزیزان معرفی کردیم اکنون در این مقاله قصد داریم به بررسی هر کدام از آن روش ها بپردازیم دعوت می کنم با ما همراه باشید:

روش های  فونی شاپ برای افزایش عمر مفید باتری

1-   نظارت دقیق بر تخلیه شارژ باتری

زمانی که باتری های لیتیوم یونی را به عنوان منبع تامین انرژی گوشی های هوشمند امروزی انتخاب کردند با توجه به آزمایشاتی که بر روی این قطعه سخت افزاری انجام شد فرض را بر این گذاشتند که پس 300 الی 500 دفعه شارژ و دشارژ، این باتری ها قابلیت حفظ 80درصد شارژ را در خود داشته باشند اما برخلاف این فرضیه، باتری های مذکور بسیار به ندرت قادر به ارائه این سطح از عملکرد هستند و حتی در مواردی نیز مشاهده شده که تنها با 100 مرتبه شارژ و دشارژ ظرفیت نگهداری شارژ گوشی تا میزان 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

خوشبختانه این امکان وجود دارد تا از طریق ایجاد محدودیت در میزان تخلیه شارژ باتری های لیتیوم یونی، ظرفیت آن ها را برای آینده بیشتر کنیم، همانطور که گفتیم بیشترین درصد تخریبی که باتری های موبایل را تهدید می کند مربوط به چرخه شارژ و دشارژ آن ها است از این رو با بکارگیری توصیه و پیشنهاد فونی شاپ، از طریق ایجاد محدودیت در تخلیه شارژ باتری، قبل از شروع نوبت شارژ بعدی، می توان تا حد زیادی در افزایش ظرفیت شارژ باتری ها در آینده تاثیرگذار بود، برای این منظور قبل از این که شارژ گوشی به صفر درصد برسد آن را به شارژر متصل کنید و سعی کنید همیشه درصد شارژ را مابین 52 الی 80 درصد نگه دارید.

البته چنانچه شارژ و دشارژ به صوت کامل نیز رخ دهد، از آنجا که دستگاه های هوشمند امروزی مجهز به سیستم مدیریت باتری بوده لذا از آسیب های ناشی از زیاد شارژ شدن، جلوگیری می شود و هنگامی هم که شارژ باتری در حال تخلیه کامل است دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود، اما با این وجود برای این که بتوانید موجب افزایش ظرفیت باتری در آینده شوید بهتر است مانع از تخلیه شارژ باتری به صفر درصد شوید.

در زمان هایی که به شارژر دسترسی نداشته باشید برای حفظ درصد شارژ جزئی توصیه می کنیم از گوشی موبایل خیلی کمتر استفاده کرده و یا این که از حالت صرفه جویی باتری استفاده کنید.

2-   افزایش مدت زمان شارژدهی

اکثریت گوشی های هوشمند امروزی از قابلیت شارژ سریع بهره مند می باشند که این امر موجب می شود تا کاربران بتوانند تنها در چند دقیقه عمل شارژدهی گوشی خود را انجام دهند، توجه داشته باشید این امر تنها برای مواقعی که عجله دارید مناسب است و استفاده مداوم از این روش شارژدهی می تواند تاثیرات منفی برای باتری به همراه داشته باشد.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا این روش شارژدهی مناسب نیست؟ زیرا شارژ سریع باتری، موجب کاهش هر چه بیشتر ظرفیت ذخیره سازی در آن می شود.

در حالت فیزیکی، فرایند رفت و امد یون ها و فلز لیتیوم در مابین الکترودها در باتری های نسل لیتیوم یونی به کندی صورت می گیرد، و زمانی که عمل شارژدهی به صورت نرمال انجام می شود رفت و آمد میان یون ها و فلزات نیز کامل انجام شده که این امر تاثیر فراوانی در افزایش ظرفیت باتری در آینده دارد.

 

 

3-   قرار دادن باتری گوشی در دمای مناسب

خوشبختانه میانگین دمای هوای کشورمان ایران در تمام طول سال  0 الی 45 درجه بوده که دقیقا برابر با محدوده تعیین شده دمایی برای باتری های لیتیوم یونی است، در این دما امکان انباشت برای نگهداری شارژ در مدت زمان طولانی وجود دارد.

زمانی که این باتری ها در دمای زیر صفر درجه قررار می گیرند در رفت و آمد میان فلز و یون های محدودیت ایجاد شده که این امر موجب می شود که انرژی ذخیره شده در باتری به شدت کاهش پیدا کند.

و در دمای بیش از 45 درجه نیز میزان شارژ در دسترس برعکس زمانی که در دمای پایین قرار دارد عمل کرده و افزایش پیدا می کند از این رو می توان گفت در شرایط دمایی گرم تر میزان قدرت باتری تا حدودی بیشتر از حالت معمول می شود، اما در هر دو صورت (دمایی پیین و بالا) موجب تخریب باتری شده و در طی زمان نیز ظرفیت باتری برای فرایند ذخیره سازی کاهش می یابد.

توصیه می کنیم در صورتی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنید و یا در فصل تابستان که دمای هوا ممکن است به بیش از 70 درجه برسد از قرار دادن گوشی در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

 

4-   بکارگیری حالت های صرفه جویی به منظور کنترل تخلیه شارژ و افزایش عمر باتری

در این بخش به معرفی چند روش ساده سخت افزاری و نرم افزاری برای حفظ عمر مفید باتری می پردازیم:

ü   روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید

یکی از روش های ساده برای صرفه جویی در مصرف انرژ باتری و همچنین مانع از ضعیف شدن عملکرد آن کاهش میزان روشنایی صفحه نمایش است.

ü   سعی کنید حتی الامکان به جای G4 از وای فای استفاده کنید

براساس تحقیقی که در این زمینه انجام شده است استفاده از وای فای برای وب گردی در مقایسه با G4 به میزان 40 درصد در مصرف شارژ باتری صرفه جویی می شود از این رو پیشنهاد می کنیم به منظور افزایش ظرفیت باتری داده های تلفن همراه را خاموش کرده و از وای فای استفاده کنید.

ü   محدود کردن محتوایی ویدئویی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در مصرف شارژ باتری پردازش محتوای ویدئویی است.

ü   فعالسازی حالت صرفه جویی باتری

خوشبختانه یکی از قابلیت های گوشی هوشمند امروزی حالت صرفه جویی باتری موبایل است  (battery saving mode)  ، که می توان با فعال سازی این قابلیت به میزان زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

خرید باتری اصلی موبایل از فونی شاپ

فروشگاه معتبر فونی شاپ بستری را فراهم نموده که شما به راحتی میتوانید باتری با کیفیت اصل و تقویت شده همراه با ضمانت شش ماه را تهیه نمایید.برای تهیه ان مستوانسد به لینک های زیر مراجعه کنید.

https://fonishop.com/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد