سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

خرید مواد اولیه دارویی و پزشکی


در این خصوص، برند رویکردی است که به مشتریان کمک میکند تا محصول یک شرکت داروسازی را از بین محصولات شرکتهای رقیب انتخاب کنند. باتوجهبه اینکه برند لازمة رقابتپذیری در ایجاد تمایز محصول است، متأسفانه اکثر شرکتهای داروسازی ایران در بهکارگیری این اهرم رقابتی موفق عمل نکردهاند و توجه چندانی به این امر مهم نشده و اقدامات اساسی نیز در این زمینه انجام نگرفته است. بنابراین برندهای مصرفی نهتنها مدت زمان زیادی پایدار میمانند، در صورت توجه کافی میتوانند به رقابت در گروه خود ادامه دهند. رسیدن به بازارهای جهانی از مسیر تقویت و توسعة بازرگانی و توجه به برندسازی میگذرد. عملکرد فرآیند تولید به شدت به پایداری و بالانس و تنظیم بودن میزان ورود مواد اولیه به سیستم بستگی دارد. اصفهان با دارا بودن بهترین اقلیم توانسته است انواع گیاهان دارویی مختلف را در خود پرورش دهد که این گونه های گیاهی بیشتر در مناطق مرتفع و کوهپایه ها رشد پیدا کرده و از لحاظ ارزش دارویی با نمونه های پرورش داده شده در مزارع و کشتزارها بسیار متفاوت تر بوده و گیاهان خودرو از لحاظ مواد موثره، بسیار قوی تر بوده و بهتر می تواند در درمان یک بیماری تاثیر خود را بگذارد. زمانی ، تنها داروهای موجود موادی بودند که از گیاهان یا در برخی موارد ، از حیوانات استخراج می شدند اما داروهای امروزی از طریق فرآیندهای شیمیایی ساخته می شوند در نتیجه مواد اولیه ای که برای تولید داروهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند باید از بهترین کیفیت ها برخوردار باشند لذا شرکت سفیر آزما کیان انواع مواد اولیه داروئی را از معتبرترین کمپانی ها با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار خریداران محترم قرار می دهد.


امکان حصول به هدف مذکور میسر نیست؛ زیرا در این نظام تمام تولیدکنندگان باوجودِ استفاده از منابع مختلف مواد اولیه با کیفیتهای متفاوت ملزم به فروش محصول خود به یک قیمت مشخص هستند (تحسیری، 1393 :34-31). درحقیقت برند ادارکی است که مشتری بر اثر تجربیات قبلی خرید و با استفاده از محصول در ذهن خود دارد (اخلاصی، 1396: 86-82). برندسازی دارویی شیوهای مهم برای کمک به حفظ نام تجاری در مقابل محصولات ژنریک بعد از پایان ثبت اختراع خواهد بود. بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. در حال حاضر بیشتر واردات شرکت جهان شیمی از کشور امارات و چین و هند می باشد بعد از این کشورها کشور کره جنوبی و ترکیه و ژاپن و مالزی و قطر و عربستان سعودی دیگر کشورهایی می باشند که شرکت جهان شیمی اقدام به وارد کردن و خرید مواد اولیه از آنها می نماید. در حوزه تولید مواد اولیه داروسازی نیز در سال ۹۸ حدود ۶۵ درصد نیاز کشور در داخل تولید شد که ۱۳۰ میلیون دلار صرفهجویی ارزی داشت و امسال همان گونه که ذکر شد این میزان افزایش یافته و به مرز ۷۰ درصد رسیده است. 

برند کالاهای مصرفی در مقایسه با برندهای موجود در صنعت داروسازی از عمر بیشتری برخوردار است. به این معنی که تجارت در این صنعت طیف وسیعی از فعالیتهای اقتصادی از تامین کنندگان، مراکز تحقیقاتی گرفته تا بنگاههای آماده سازی مواد اولیه، تولید و بسته بندی دارو تا تامین کنندگان تجهیزات ماشین آلات و تاسیسات و شبکه توزیع لجستیک تا فروش و بازار را در برمیگیرد. فعالیت شرکت ارسطو به عنوان یکی از زیرمجموعههای داروسازی آوه سینا ۲۳ سال پیش به عنوان اولین شرکت خصوصی در ایران جهت تولید مواد موثره دارویی آغاز شد و طی این مدت موفق به صادرات محصولات به کانادا شد این شرکت در سال ۹۵ موفق به اخذ ثبت اختراع بین المللی در زمینه روش های بهینه تولید مواد موثره دارویی ضدسرطان شد. رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: میدانم که داروسازان شرایط سختی در داروخانهها تحمل میکنند و فشار مضاعفی را طی سالهای گذشته از نظر اقتصادی تحمل کردهاند. هلدینگ خوش گروپ با زیر مجموعههای خوش شیمی تجارت و خوش شیمی فارمد از سال 1393 با مجوز فعالیت از سازمان غذا و دارو در زمینه واردات مواد اولیه دارویی، غذایی و آرایشـی - بهداشتی مشغول به فعالیت می باشد. حمیدرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور مسئولان در سالروز میلاد منجی عالم بشریت کارخانه تولید مواد مؤثره دارویی کشور در دامغان به بهرهبرداری رسید، ابراز داشت: برای راهاندازی فاز نخست این کارخانه ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

تعداد واحدهای دارای پروانه بهرهبرداری انواع داروی کشور 379 بنگاه است که محصولات دارویی متعددی را تحت لایسنسهای مصوب دارو برعهده دارند. ساعت 24-یافتههای یک پژوهش نشان داد که عمده شرکتهای تولید کننده مواد اولیه دارویی داخل کشور نسبت به رقبای قوی مثل چین و هند در این صنعت، صرفه مقیاس لازم را نداشته و دارای هزینههای تولید و قیمتهای تمامشده بالایی هستند. متأسفانه با اجرای طرح ژنریک، هزاران داروی تجاری از بازار ایران حذف شد و کشور از روند تحقیق و توسعه و درنتیجه تولید برند اختصاصی به دور داشته شد (مدنی و همکاران، 1390: 24). این در حالی است که ایجاد برندهای متمایز و محبوب، امکان برجستهسازی تمایز کیفی محصولات دارویی، آسانسازی انتخاب محصولات دارویی از سوی مصرفکنندگان، تسهیل در بخشبندی بازار محصولات دارویی و دستیابی و نفوذ آسانتر در بازارهای هدف صادراتی دارو، تسهیل در پیادهسازی و اجرای برنامههای توسعة صنعت دارو، ثبات در کسب درآمد و پایداری اشتغال نیروی انسانی، افزایش عمق وفاداری و اعتماد مصرفکنندگان به محصولات دارویی و مهمتر از همه، تولید ثروت را در پی خواهد داشت (کهیاری حقیقت و همکاران، 1398: 916-915). بهطورکلی، طراحی راهبرد نام تجاری در شرکتهای دارویی در سطح جهان، نوعی چالش اصلی است که در مقایسه با کالاهای پرمصرف از آن غفلت شده است.

مواد اولیه دارویی را از این لینک بخرید:

https://irchem.ir/pharmaceutical/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد