سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟


در مورد لابیاپلاستی بیشتر بدانید

لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که با توجه به نیاز هر فرد، لب ها را کوچک یا بزرگ می کند. این جراحی برای بهبود ظاهر لب ها و کاهش مشکلات جسمانی در حین فعالیت های روزانه انجام می شود.

فرج (لابیاهای اطراف واژن) در اطراف دهانه واژن قرار دارد. فرج خارجی لابیا بزرگ نامیده می شود و بزرگترین قسمت فرج است. این ناحیه دارای چین های بزرگی است که از اندام تناسلی خارجی شما محافظت می کند و پس از بلوغ با موهای ناحیه تناسلی پوشیده می شود.

لب‌ها یا چین‌های داخلی به لب‌های کوچک معروف هستند که لب‌های کوچک واژن هستند. این چین های پوستی از مجرای ادرار (بخشی که ادرار از بدن شما خارج می شود) و واژن محافظت می کند.

در طول جراحی، بسته به علت، پزشک یکی از موارد زیر را انجام می دهد:

برای کاهش اندازه آن، بخشی از بافت لابیا به طور کامل جدا می شود.

فیلر یا چربی در لابیا قرار می گیرد تا این ناحیه افزایش یابد.

در صورت نیاز این قطعه را تعمیر می کند.

دلایل نیاز به جراحی لابیاپلاستی چیست؟

علل پزشکی و فیزیکی

گاهی از این روش برای کاهش اندازه لابیا مینور استفاده می شود تا از لبه های لابیا ماژور بیرون نزند. در صدا، زمانی که لابیای داخلی بیش از حد بزرگ باشد، خمیده یا کشیده می شود، که در نهایت باعث ایجاد ناراحتی در حین ورزش، فعالیت های روزانه و مقاربت می شود.

علاوه بر این، این بافت‌های اضافی تمیز کردن و پاک‌سازی را دشوار می‌کنند و منجر به تجمع باکتری‌ها می‌شوند که در نهایت منجر به عفونت ادراری می‌شود.

زیبایی و دلیل جنسی

متخصصین زنان کرج گاهی این روش را برای زیباتر و جوانتر نشان دادن زنان توصیه می کنند.

برای اصلاح عدم تقارن در لابیا مینور و لابیا بزرگ انجام می شود، در برخی از زنان یک طرف آن بلندتر یا شکل متفاوتی نسبت به دیگری دارد.

این کار برای افزایش عزت نفس و رفع کمبودها انجام می شود. برخی از افراد با پوشیدن شلوارهای تنگ، نقض ناحیه تناسلی را از طریق لباس مشاهده می کنند که احساس ناخوشایندی به وجود می آورد.

اگر بافت شرمگاهی بیش از حد وجود داشته باشد، لباس های تنگ نیز می توانند باعث ناراحتی شوند.

همچنین برخی افراد برای افزایش اعتماد به نفس خود نسبت به ظاهر اندام تناسلی خود این عمل زیبایی را انجام می دهند.

دلایل زیبایی برای انجام لابیاپلاستی

علت بزرگ شدن لب ها چیست؟

دلایل مختلفی در اندازه لابیا نقش دارند، از جمله:

سن؛ یائسگی یا سایر تغییرات هورمونی می تواند باعث نازک شدن و بزرگ شدن بافت لابیا شود و در چنین مواردی، لابیا مینور از لابیا بزرگ بیرون بزند.

بارداری و زایمان

تغییرات در وزن شما

ژنتیکی

روند قبل از جراحی لابیاپلاستی چگونه است؟

ابتدا در مورد هدف این نوع جراحی با جراح خود صحبت خواهید کرد. شما باید به پزشک بگویید که از نتایج چه انتظاری دارید، پزشک در مورد جزئیات عمل و قسمتی که قطعات در آن ساخته می شود و اینکه آیا انتظارات شما جواب می دهد یا خیر به شما می گوید.

پزشک شما آزمایشاتی از جمله آزمایش خون، آزمایش ادرار و اشعه ایکس را تجویز می کند. وقتی صحبت از محافظت مناسب به میان می‌آید، به شما گفته می‌شود که چه زمانی خوردن و آشامیدن را متوقف کنید، چه زمانی مصرف دارو را به طور موقت قطع کنید و موارد مهم دیگر.

عمل جراحی

در حین پوشیدن روپوش جراحی، موارد حیاتی شما از جمله دمای بدن، نبض، فشار خون، سطح اکسیژن و تعداد تنفس شما را کنترل می کنیم.

ممکن است یک کاتتر داخل وریدی وارد مجرای ادرار شود. لابیا و پوست اطراف آن تمیز می شود و با صلاحدید پزشک می توان عمل را با بیهوشی یا بیهوشی عمومی انجام داد.

هر گونه تغییری که در لابیا ماژور و مینور لازم باشد برای ایجاد ظاهری زیبا و موقعیتی راحت برای بیمار انجام می شود. پزشک معمولا جراحی را از طریق برش یا لیزر انجام می دهد.

چگونه لابیاپلاستی انجام دهیم؟

دو روش رایج برای کاهش اندازه لابیاها (لابیا کوچک و لابیا بزرگ) وجود دارد:

تکنیک های کاهش لابیا

روش لابیاپلاستی

در طی این روش، بافت اضافی از دو طرف لابیا برداشته می شود که یکنواخت و به نسبت بزرگتر از لابیا بزرگ است.

تکنیک واج

به این ترتیب هر دو طرف لب ها به شکل V حذف می شوند. تکنیکی مانند این ظاهر طبیعی تری به لب ها می بخشد. در صورت لزوم بخشی از لابیا بزرگ به همین ترتیب برداشته می شود.

گاهی به صلاحدید پزشک به جای چاقو از لیزر برای برش استفاده می شود.

تکنیک بزرگنمایی

برای بزرگ کردن لابیا ماژور، جراح از لیپوساکشن برای تزریق مقدار کمی چربی از قسمت دیگری از بدن، مانند شکم یا ران، به لابیا ماژور استفاده می کند. به جای تزریق چربی، تزریق اسید هیالورونیک به لابیا ماژور گزینه دیگری است.

تمام مراحل ذکر شده با بخیه های حساس انجام می شود و نیازی به برداشتن بخیه ها نیست. محل جراحی با روپوش جراحی پوشانده شده است. این جراحی یک عمل سرپایی است و کمتر از دو ساعت طول می کشد.

جراحی لابیاپلاستی

بعد از لابیاپلاستی

پس از عمل، پزشک کاتتر ادراری را برمی دارد و پس از از بین رفتن بیهوشی مراقبت های زیادی را انجام می دهد. برخی از پزشکان نیز بدون نیاز به بیهوشی عمل جراحی را با بی حسی موضعی انجام می دهند. برای بررسی هرگونه خونریزی معاینه می شوید و دستورالعمل هایی برای مراقبت های بعد از عمل به شما داده می شود.

خطرات و عوارض احتمالی لابیاپلاستی

احتمال عوارض ناشی از این عمل زیبایی بسیار کم است. اگر در انتخاب پزشک خود بسیار دقت کنید، می توانید موارد زیر را به حداقل برسانید:

برداشتن بافت اضافی

خون ریزی

جراحت

عفونت

زخم باز

جای زخم های باقی مانده

درد مزمن (درد مربوط به رابطه جنسی یا احساس این ناحیه در حین رابطه جنسی)

آیا بعد از لابیاپلاستی احساس درد می کنم؟

در واقع باید بگوییم که مقداری تورم و درد خواهید داشت. اما معمولاً با داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن قابل کنترل است.

اگر علائم شما با داروهای بدون نسخه بهتر نشد، به پزشک خود اطلاع دهید. برای تسکین این علائم، داروهای خانگی مانند کمپرس سرد را در نظر بگیرید.

برای کاهش درد و تورم، کیسه یخ را به مدت 20 دقیقه روی ناحیه جراحی قرار داده و به مدت 20 دقیقه از محل جراحی خارج کنید. اکثر افرادی که این روش را انجام می دهند، درد یا حساسیت را طی چند روز پس از عمل گزارش می کنند.

در صورت لزوم می توان از آنتی بیوتیک یا آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت روی زخم استفاده کرد. در طول درمان شلوار و لباس زیر بپوشید.

پوشیدن لباس های تنگ باعث ایجاد اصطکاک روی زخم می شود و از روند بهبود زخم جلوگیری یا کند می کند.

عوارض لابیاپلاستی

نتایج نهایی کی ظاهر می شود؟

تورم، درد و تغییر رنگ موقت اولیه در عرض چند هفته پس از جراحی کاهش می یابد و بیشتر تورم پس از 6 هفته از بین می رود.

با این حال، ممکن است 4 تا 6 ماه طول بکشد تا کل روند بهبودی به طور کامل از بین برود و نتیجه نهایی لابیاپلاستی قابل مشاهده باشد. معمولا پس از لابیاپلاستی اسکار بسیار کمی دیده می شود.

چگونه لب های جراحی را بشوییم؟

زخم ها فقط با آب ولرم و بدون استفاده از صابون شسته می شوند. پس از ادرار کردن، ناحیه آسیب دیده باید به آرامی پاک یا خشک شود.

به هیچ وجه زمین عملیات را مالش ندهید. در صورت لزوم، پزشک برای جلوگیری از یبوست دارو یا رژیم غذایی تجویز می کند تا بیش از حد به خود فشار نیاورید و بخیه ها شل نشوند.

چه زمانی می توانید فعالیت جنسی و فعالیت بدنی را از سر بگیرید؟

بعد از چند روز می توانید به سر کار بروید یا فعالیت های سبک دیگری انجام دهید. اگر شغلی دارید که به بلند کردن وسایل سنگین نیاز دارد، ممکن است مجبور شوید برای مدت طولانی در خانه بمانید. شما باید به مدت چهار تا شش هفته از موارد زیر اجتناب کنید:

انجام تمرینات شدید

فعالیت های رایگان مانند دوچرخه سواری، دویدن و شنا

ارتباط جنسی

انجام فعالیت های روزانه قبل از بهبودی کامل به زخم فشار وارد می کند و بخیه ها را پاره می کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر چنین مواردی را تجربه کردید، باید به پزشک مراجعه کنید:

باعث تورم بیش از حد یا افزایش شدت درد می شود

افزایش خونریزی یا ظاهر شدن لخته خون

نشت ادرار یا ترشحات

درد شدید در هنگام ادرار یا مدفوع

سپس

باز کردن محل جراحی


مشاهده منبع: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد