سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

فرق کارتریج طرح و کارتریج اصل

تفاوت بین جعبه اصلی و جعبه طرح

کارتریج ها یکی از مهم ترین و مهم ترین قطعات مصرفی پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان هستند. اما تهیه و خرید آنها همواره یکی از دغدغه های عمده مصرف کنندگان بوده است. اگر نمی دانید کارتریج طراح چیست و چه تفاوتی با کارتریج اصلی دارد، ادامه این مقاله را تا حد امکان با دقت بخوانید. در این مطلب در مورد انواع کارتریج طراح و کارتریج اورجینال، نحوه تشخیص آنها از یکدیگر و مزایا و معایب هر کدام صحبت کردیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

جعبه اصلی چیست؟

کارتریج اصلی یا OEM (سازنده تجهیزات اصلی) کارتریجی است که توسط سازنده اصلی چاپگر تولید می شود. کارتریج اصلی با بالاترین سطح کیفیت و دقت تولید می شود و سازنده معتقد است که این کارتریج بهترین راه حل برای اطمینان از کیفیت چاپ بالا و عملکرد بهینه چاپگر است. تمام مارک های اصلی چاپگر، کارتریج، تونر و جوهر، محصولات خود را تولید می کنند. یعنی کارتریج اچ پی ساخت اچ پی، کارتریج کانن ساخت کانن و کارتریج سامسونگ ساخت شرکت سامسونگ است.

مزایای کارتریج اصلی

به گفته سازندگان این محصول، کارتریج های اصلی پس از تست های فنی فراوان ساخته شده اند و به همین دلیل احتمال خرابی آن ها بسیار کم است. در زیر در مورد 6 مزیت استفاده از کارتریج اصلی با توجه به اعتقاد سازندگان آن صحبت کرده ایم:

1- استفاده از تونر، جوهر و قطعات مرغوب در تولید کارتریج اصلی

2- اطمینان از کیفیت بالا و چاپ عالی

3- 100% سازگار با دستگاه های هم نوع

4- وضعیت چاپگر را پس از استفاده از کارتریج اصلی بررسی کنید

5- شناخت چاپگر و مواجه شدن با خطای نصب

6- افزایش طول عمر پرینتر

بزرگترین عیب کارتریج اصلی

بزرگترین و البته تنها مشکل کارتریج اصلی که باعث می شود برخی از کاربران از خرید کارتریج اصلی خودداری کنند، قیمت بالای این قطعه است. بسیاری از کاربران چاپگر هر روز با اسناد زیادی برای چاپ سروکار دارند. در چنین مواقعی قیمت بالای کارتریج اصلی می تواند در تصمیم این افراد برای استفاده از کارتریج اصلی تاثیر بسزایی داشته باشد; به خصوص زمانی که فرصت خرید نمونه های مشابه با قیمت مناسب وجود داشته باشد.

گاهی اوقات این تصور برای شما ایجاد می شود که قیمت بالاتر کارتریج اصلی تنها به دلیل شهرت و اعتبار برند سازنده آن است و ممکن است کارتریج طراحی شده نیز همین پارامترها را برای کاربران داشته باشد. اما آیا این فرض درست است و آیا می توان از درج های طراحی برای صرفه جویی در هزینه استفاده کرد؟ برای درک پاسخ این سوال ابتدا مفهوم طراحی کارتریج را درک می کنیم.

کارتریج طراحی چیست؟

کارتریج طراح به کارتریجی گفته می شود که توسط سازنده ای غیر از برند اصلی تولید می شود. طراحی و مشخصات این کارتریج ها مشابه کارتریج های اصلی و بعضاً با همان کیفیت است. شرکت های سازنده کارتریج های طراح تمام قطعات کارتریج را خودشان می سازند و سعی می کنند این قطعات را با برندهای مختلف چاپگر سازگار کنند.

این تصور رایج در بین کاربران وجود دارد که کارتریج های تونر تقلبی و کیفیت چاپ پایینی دارند که ممکن است صحیح نباشد. زیرا انواع تونر از نظر کیفیت و کارایی در سطوح مختلفی قرار دارند و مهم ترین نکته ای که در خرید کارتریج تونر باید به آن توجه کنید خرید از یک فروشنده معتبر است.

به خاطر داشته باشید که اگر هنگام خرید کارتریج پرینتر به نمایندگی های معتبر مراجعه کنید و کارتریج های گران قیمت را خریداری کنید، نه تنها کیفیت کارتریج اصلی را خواهید داشت، بلکه می توانید از مقداری از آن در یک کارتریج استفاده کنید. انواع چاپگر؛ زیرا کارتریج پریمیوم با پرینترهای مختلف سازگار است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مزایای استفاده از طرح کارتریج

اگر کارتریج های طراح را از یک منبع معتبر خریداری می کنید، می توانید هزینه کمتری برای خرید خود پرداخت کنید و از مزایای بیشتری نسبت به کارتریج های اصلی برخوردار شوید. هزینه استفاده از کارتریج های طراح حداقل 50 درصد کمتر از قیمت کارتریج های اصلی است. این بدان معناست که چاپ با کیفیتی را با هزینه کمتر دریافت می کنید.

مزیت دیگر کارتریج های پروجکشن صرفه جویی در زمان است. در دسترس بودن طیف وسیعی از کارتریج های طراحی با کیفیت بالا که با اکثر چاپگرهای قدیمی و جدید سازگار است، مشکل شما را در یافتن پرینتر مناسب کاهش می دهد و زمان بسیار کمتری را برای خرید چاپگر مناسب صرف می کند.

معایب استفاده از کارتریج های طراحی

خرید کارتریج از یک منبع نامعتبر می تواند برای چاپگر شما مشکل ایجاد کند. کارتریج های بی کیفیت ارائه شده توسط این مراکز، اگرچه چاپ بسیار ضعیف و بی کیفیتی را ارائه می دهند، اما خطر آسیب دیدن چاپگر را نیز به شدت افزایش می دهند و می توانند هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشند.

مهمترین دلیلی که باعث نگرانی کاربرانی که از کارتریج های طراح استفاده می کنند، آسیب دیدن چاپگر است. احتمالاً بارها شنیده اید که اگر چاپگر شما مشکلی دارد و از کارتریج طراحی شده استفاده کرده اید، مشمول گارانتی نمی شوید. اما مشکل اینجاست که هیچ برندی بدون بررسی مشکل چاپگر و فقط با استفاده از کارتریج طراح نمی تواند گارانتی را باطل کند.

نمایندگان فروش علامت تجاری سازنده باید دخالت کارتریج طراح در آسیب به چاپگر را اثبات کنند و تنها در این صورت از خدمات گارانتی محروم خواهید شد. البته نباید فراموش کنید که احتمال مشکل چاپگر ناشی از کارتریج بسیار کم است.

3 روش برای تشخیص کارتریج جوهر اصل از کارتریج های طراح

بهترین کار این است که هنگام خرید کارتریج، نیازها و استفاده خود را با فروشنده در میان بگذارید. همچنین قبل از خرید، اطلاعات کافی در مورد کارتریج مورد نظر خود به دست آورید. دانستن کافی در مورد کارتریج های سازگار با چاپگر شما می تواند در خریدهای بعدی به شما کمک کند. در این مرحله، شما باید بتوانید کارتریج اصلی را از کارتریج طراحی تشخیص دهید. برای تشخیص کارتریج های اصلی از کارتریج های طراح، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

1- در عملکرد عالی کارتریج های اصلی شکی نیست; اما اگر کارتریج شما در حین چاپ با مشکل مواجه شود و کیفیت چاپ مورد انتظار را ارائه ندهد، کارتریج طراحی شده ای است که از یک تامین کننده نامعتبر ساخته شده و از این رو عملکرد بسیار ضعیفی دارد.

2- نام سازنده اصلی روی کارتریج اصلی حک شده است. اینجاست که هولوگرام این شرکت با تکنولوژی پیشرفته و ویژه بر روی بسته بندی نصب می شود. کارتریج طراحی نام سازنده و تامین کننده را نیز دارد. اما هولوگرام آن مشابه نوع اصلی آن نیست.

3- کارتریج اورجینال قیمت بسیار بالایی دارد، همانطور که بارها شنیده ایم شرکت های تولید کننده تجهیزات اداری با فروش تجهیزات گران قیمت تخفیف تجهیزات خود را جبران می کنند. اما قیمت کارتریج های طراح بسیار پایین و حدود 50 درصد کمتر از نسخه اصلی است.

چرا بهتر است از کارتریج طراح استفاده کنیم؟

همانطور که بارها در این مقاله تاکید کرده ایم، یک کارتریج درجه یک می تواند به اندازه یک کارتریج اصلی قابل اعتماد باشد. بله، اگر آن را از یک فروشگاه معتبر خریداری کرده باشید. بد نیست بدانید که برخی از انواع تونر کارتریج های موجود در بازار دارای بالاترین استانداردها مانند HP هستند و مورد تایید غول های این حوزه قرار گرفته اند. مهمترین دلایلی که باید مراقب کارتریج های استفاده شده در چاپگر خود باشید به شرح زیر است:

هزینه مناسب کارتریج های طراح در مقایسه با کارتریج های اصلی

استفاده از جعبه چاپگر ممکن است بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه های چاپ باشد. این چاپگرها هزینه های شما را بسیار کاهش می دهند زیرا جوهر بیشتری نسبت به نوع اصلی دارند.

کارایی و عملکرد قابل قبول کارتریج طراحی

ترکیب جوهر و تونر به کار رفته در کارتریج های طرح برتر نزدیک به کارتریج های اصلی است که می تواند تفاوت کیفیت تصویر را از بین ببرد. بنابراین در بسیاری از موارد، کیس های طراح می توانند ارزش و کارایی مشابه مدل اصلی را به شما بدهند. هزینه کمتر و کیفیت چاپ قابل قبول مهم ترین دلایل انتخاب کارتریج های طراح به جای کارتریج های اصلی است.

نمونه چاپ با نسخه اصلی مورد سازگار

برخی از خوانندگان ممکن است نگران خشک شدن جوهر و مسدود شدن طراحی سر چاپ کارتریج باشند. در کارتریج اصلی از مواد شیمیایی برای جلوگیری از این اتفاق استفاده می کنند. اما باید بدانید که با وجود این مشکل می توانید از کارتریج با طراحی بالا استفاده کنید. برای جلوگیری از این آسیب کافی است سه یا چهار بار که از کارتریج تولیدی استفاده می شود از کارتریج اصلی استفاده کنید.

گارانتی معتبر برای کارتریج های طراحی وجود دارد.

احتمال خطا و اشتباه در کارتریج طراحی پریمیوم بسیار کم است. اما وجود گارانتی معتبر می تواند خیال شما را راحت کند. کارتریج های طرح پریمیوم با گارانتی معتبر به کاربران ارائه می شود و این موضوع یکی از نقاط قوت کلیدی آنها محسوب می شود.

آخرین کلمه

خرید یک کارتریج طرح برتر می تواند جایگزین اقتصادی بسیار خوبی برای محصول اصلی باشد. امیدواریم پس از مطالعه این مطالب و درک اهمیت این موضوع، بتوانید کارتریج اصلی را از کارتریج طراح تشخیص دهید. در صورت تمایل به خرید کارتریج طراح با کیفیت بالا با گارانتی معتبر حتما به صفحه فروشگاه آوای فرهنگ آریا سر بزنید.

مراجعه به سایت: تفاوت کارتریج طرح و کارتریج اصل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد