سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

در خرید کفپوش خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟


روکش خودرو مهم ترین قسمت خودرو به حساب می آید که برای پوشاندن کف فضای داخلی خودرو از آن استفاده می شود به همین دلیل به آن روکش خودرو نیز می گویند. انواع سطوح خودرو بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. رنگ، بافت و نوع کفپوش بسیار مهم است. کف مناسب می تواند فضای جالبی را در داخل خودرو ایجاد کند. برای خرید کفپوش خودرو، مهم است که ویژگی های انواع آن ها را یاد بگیرید تا با دانستن مزایا و معایب هر کدام، انتخاب درست و صحیحی داشته باشید.

از آنجایی که حصیر برای پوشاندن کف خودرو استفاده می شود و با کفی کفش سرنشینان در تماس است، ویژگی اصلی آن مقاومت در برابر سایش و پارگی است. بنابراین لازم است در انتخاب محتوای آن نهایت دقت را به عمل آورید. در بازار کفپوش ها به دو صورت یک تکه و چند تکه عرضه می شوند.

در ادامه به ما مراجعه کنید تا قبل از خرید یک کفی مناسب، شما را با انواع کفپوش آشنا کنیم و ویژگی های مهم آن را بررسی کنیم.

فاکتورهای انتخاب کفپوش مناسب

برای انتخاب یک کفپوش مناسب باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. به دلیل تماس مداوم با پای مسافران، سطح کف فرسوده می شود. پس بهتر است آن ها را در جنس مقاوم انتخاب کنید که علاوه بر انعطاف پذیری بالا، مقاومت خوبی در برابر سایش نیز از خود نشان می دهد. انتخاب اندازه مناسب کف نیز یکی از موارد مهم در این باغ است.

اندازه مناسب نیز چیزی است که نقش مهمی در ایمنی شما در هنگام رانندگی ایفا می کند. زیرا عدم انتخاب اندازه مناسب کف به پدال گاز و ترمز می چسبد و می تواند منجر به تصادفات و خسارات جبران ناپذیری شود.

مزایای استفاده از کفپوش

پوشش مناسب کف دارای مزایای زیر است که شما را به استفاده از آن ترغیب می کند. شما می توانید مدل ها و مدل های مختلفی را برای ماشین خود انتخاب کنید:

تمیز کردن کابین آسان است

یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل استفاده از کفپوش در خودروها موضوع تمیزی کابین خودرو است. گرد و غبار کف کفش یا ریختن مواد غذایی و نوشیدنی روی زمین بدون پوشش کف، کف خودرو را کثیف می کند که تمیز کردن و از بین بردن لکه ها کار ساده ای نیست. بنابراین راه حل حفاظت و نظافت کف خودرو استفاده از روکشی است که به راحتی جدا و تمیز شود.

زیبایی کابین

امروزه کفپوش چیزی فراتر از یک پوشش ساده است و نقش مهمی در دکوراسیون داخلی خودرو دارد. تیپ ها و سبک های مختلف و همچنین ترکیب رنگ های تکمیل کننده یا در تضاد با فضای داخلی، جلوه ای متفاوت به فضای داخلی خودروهای امروزی بخشیده است.

ایمنی در هنگام رانندگی

یکی از مهمترین نکات در مورد داشتن کفپوش مناسب ایمنی در هنگام رانندگی است. با این حال، اغلب نادیده گرفته می شود. جلوگیری از لیز خوردن پاها در حین استفاده از آنها یکی از نکات مهمی است که باید در هنگام خرید کفپوش مناسب به آن توجه کرد.

سایر مزایای استفاده از کفپوش مناسب عبارتند از:

این امر ارزش فروش مجدد خودروی دست دوم را افزایش می دهد.

از ورود و جذب میکروارگانیسم ها به دلیل کفپوش های کارخانه ای جلوگیری می کند.

اهمیت استفاده از کفپوش خودرو چیست؟

در نگاه اول به نظر می رسد که کف خودرو فقط برای راننده و سایر سرنشینان خودرو مهم است، فقط جنبه زیبایی دارد. یا به عبارتی می توان این محصول را یکی از لوازم جانبی خودرو دانست. معمولاً هنگام خرید یک ماشین جدید، یک گیره پا دریافت می کنید. این زیرپایی ها نه تنها ظاهری جذاب ندارند، بلکه راحتی و آسایش را برای راننده به ارمغان می آورند. علاوه بر این، معمولاً از پلاستیک ساخته می شوند و معمولاً زیر پا تحریک می شوند و در مدت کوتاهی ناپدید می شوند. بنابراین، شما باید این گیره های پا را در زمان مناسب تعویض کنید و کفپوش مناسب خودرو را خریداری کنید. عواملی که اهمیت استفاده از کفپوش در خودرو را افزایش می دهد عبارتند از:

کفپوش ها مانعی در برابر آلودگی های محیطی داخل خودرو هستند

تمیز کردن آن آسان است.

وجود فرش ماشینی در روزهای برفی و بارانی از کثیف شدن و گل آلود شدن کف ماشین جلوگیری می کند.

وجود کفی در خودرو جای راحتی را برای پاها فراهم می کند و باعث می شود تا آنها راحت بنشینند

مصالح کف یکی از عوامل موثر بر زیبایی داخلی خودرو است.

کفپوش گرد و غبار کفش را جذب می کند

در صورتی که تشک های داخل خودرو نرم و متناسب با نوع خودرو باشند، در طول سفر، پای راننده و سرنشینان راحت و کمتر خسته می شود.

کاهش خستگی و راحتی راننده از طریق سطحی مناسب برای کف خودرو

راهنمای خرید کفپوش خودرو با کیفیت بالا

با رعایت این نکات برای خرید یک کفپوش خوب می توانید انتخابی مطمئن و سالم داشته باشید:

پارچه به طور کامل کف را می پوشاند و باعث نفوذ گرد و غبار می شود

زیر پای راننده نمی لغزد

آسان برای شستشو

ضدآب

نه خیلی سخت و نه خیلی آسان

به راحتی از ماشین پیاده می شوند

با سایر تجهیزات داخلی سالن هماهنگی داشته باشد.

از آسیب دیدن کف پارچه ای خودرو جلوگیری کنید

نصب آسان و به راحتی برای شستشو جدا می شود

بعد از فروش گارانتی داره

عواقب استفاده از کفپوش نامناسب

استفاده نادرست از کف خودرو که باعث سر خوردن آن بر روی زمین در هنگام رانندگی می شود، مشکلات پدال زدن را ایجاد می کند. که می تواند باعث تصادف شود ساییدگی کف یا سوراخ های ناشی از تماس با اجسام نوک تیز، مانند پاشنه، اجازه می دهد مایعات و گرد و غبار به کف اصلی خودرو نفوذ کند.

برخی از انواع کفپوش ها هنگامی که با مایعات خاصی خیس می شوند بوی نامطبوعی از خود متصاعد می کنند و گاهی اوقات این بوی نامطبوع تا زمانی که تمیز نشود باقی می ماند.

نوع کف ماشین

در ادامه به معرفی انواع کفپوش و بررسی مزایا و معایب آن ها می پردازیم تا شما خوانندگان عزیز بتوانید بهترین تصمیم را برای خودروی خود بگیرید.

کف لاستیکی

رایج ترین نوع خودرو در بازار لاستیکی است. این تشک ها در نوع خود بادوام ترین و بادوام ترین هستند و اگر از پلاستیک مرغوب ساخته شده باشند سالیان سال در خدمت شما خواهند بود. مزیت اصلی این نوع کفپوش خودرو نظافت آسان است. اسپری کارواش یا آب کارواش معمولی مانند روز اول تمیز می شود و هیچ کثیفی و لکه ای باقی نمی گذارد. این نوع کفپوش برای مناطق بارانی و افراد دارای فرزند کوچک بهترین انتخاب است.

مزایای کفپوش لاستیکی خودرو

در مقایسه با مدل های دیگر، ارزان و مقرون به صرفه است.

آنها در اندازه های استاندارد تولید می شوند.

نصب و استقرار آنها آسان است.

تمیز کردن بسیار آسان است.

آنها بادوام و ماندگار هستند.

کفپوش وینیل

این نوع زیره ها شباهت زیادی به نوع لاستیکی دارند و از نوع لاستیکی بادوام با لایه ای ضخیم از وینیل ساخته شده اند و در مقایسه با نوع لاستیکی قیمت کمی دارند. انواع و سبک های مختلفی از این نوع کفپوش ها در بازار موجود است و اساسا از تنوع خوبی برخوردار هستند. مزیت کفپوش های وینیل این است که رطوبت را جذب می کنند و سبک نیستند و با شستشو با اسپری به راحتی تمیز می شوند. اگرچه این نوع کفپوش ها بسیار بادوام هستند، اما در تابستان در معرض نور شدید خورشید قرار می گیرند. پس اگر می خواهید از کفپوش وینیل در خودروی خود استفاده کنید، در فصل گرما خودرو را در مکانی سایه و مناسب پارک کنید. وینیل ها معمولاً به اندازه لاستیک بادوام نیستند.

مزایای کفپوش وینیل

پشت سر آنها تپه های کوچکی قرار دارد که به خوبی روی کف ماشین ثابت شده اند.

از نظر طرح و مدل تنوع خوبی دارند.

آنها به راحتی تمیز می شوند.

آنها بادوام هستند.

کف سه بعدی

جدیدترین نوع کفپوش موجود در بازار کفپوش سه بعدی می باشد. این نوع زیره ها دوام و دوام بالا را با زیبایی و جذابیت ترکیب می کنند به همین دلیل توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می کنند. انواع فضای باز و داخلی از نظر قیمت متفاوت است و به دلیل چند تکه بودن نصب و تمیز کردن آسان است. این نوع زیرپایی در چهار نوع پلی اورتان، پلاستیک، نمد و چرمی تولید می شود و در هر خودرویی قابل استفاده است. به طور کلی کفپوش سه بعدی جذاب ترین و گران ترین نوع کفپوش خودرو است که جلوه و زیبایی خاصی به فضای داخلی هر خودرویی می بخشد.

مزایای زمین ماشین سه بعدی

بر خلاف انواع دیگر، تمام سطح کف خودرو را می پوشانند.

چون ضد آب هستند از نفوذ گرد و غبار و رطوبت به کف خودرو جلوگیری می کنند.

بسیار بادوام هستند و به مرور زمان فرسوده نمی شوند.

خاصیت ضد لغزش دارند و به پایین نمی لغزند.

در تولید آنها از مرغوب ترین مواد پی وی سی و پلیمرهای پلاستیکی خاص استفاده شده است.


مقاله کامل:  https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/سایپا-کفپوش-خودرو/کفپوش-شاهین/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد