سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

اگر می‌خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه تشنج در کودکان خود را تغییر دهید!


فرد مبتلا به تشنج باید اطلاعاتی در مورد زمان تشنج ، مدت زمان و دفعات تشنج و بعد از وقایع تشنج به پزشک ارائه دهد. فراموش نکنید در مواقع تب با تشنج در مورد استفاده از داروهای خاص مانند دیازپام به صورت خوراکی یا مقعدی قبل از ترخیص، از پزشک کودک تان یک دستورالعمل بگیرید و مطمئن شوید روش استفاده از آن را به خوبی فرا گرفته اید. در حالت تشنج یک جرقه الکتریسیته مانند رعدوبرق که در آسمان ایجاد میشود ایجاد شده و موجب تغییرحالت و رفتار یا عدم هوشیاری فرد میشود. صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی (عصبی) است که در آن فعالیت مغز غیر طبیعی میشود و باعث تشنج یا دورههای رفتار غیر معمول، احساسات و گاهی اوقات از دست دادن آگاهی میشود. ایمن سازی محیط و رفتار فرد تا حد ممکن می تواند با پیشگیری از غرق شدن ، زمین خوردن یا خفگی هنگام تشنج از مرگ جلوگیری کند.

در این زمان نباید بترسیم یا دست و پای خود را گم کنیم. اگر تشنج شدیدتر ، مکرر یا به هر طریقی تغییر کند ، فرد باید دوباره با پزشک خود صحبت کند. برای کمک به جلوگیری از صدمه یا مرگ برای همه تشنج ها ، تغییراتی را برای افزایش ایمنی محیط اطراف فرد مبتلا به تشنج در نظر بگیرید. رشد و تکامل سلولی جنین: خرما به دلیل حاوی مقدار زیادی ویتامینهای مختلفی مانند ویتامینهای A، B و C، مواد معدنی مثل آهن، کلسیم و پتاسیم، آنتیاکسیدانهای قوی و فیبر، به رشد و تکامل سلولی جنین کمک میکند. زمانی که بدن دچار بیماری و عفونت میشود تب با تحریک مکانیزم دفاعی به بدن کمک میکند تا از متخصص مغز و اعصاب خود دفاع کند. اگر شخصی می خواهد داروی تشنج خود را ترک کند ، باید در مورد مزایا و خطرات نیز با پزشک خود مشورت کند. تا زمانی که بیمار هوشیاری خود را به دست نیاورده او را تنها رها نکنید. با رژیم کتوژنیک، بدن ایشان شروع به مصرف ذخایر پروتئینی خود کرده و کتواسیدوز و در نهایت کما و مرگ حادث میشود. بعضی افراد برای کنترل تشنجها نیاز به درمان مادامالعمر دارند، اما در بعضی از افراد، تشنجها در نهایت از بین میروند.

درمان با داروها یا گاهی اوقات جراحی میتواند تشنج را برای اکثر افراد مبتلا به بیماری صرع کنترل کند. اطمینان حاصل کنید که هنگام شنا ، یک غریق نجات یا فردی با آموزش نجات وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که پزشک از تمام وقایع تشنج در زندگی فرد اطلاع دارد تا بتواند درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد. آیا فرد به درمان نیاز دارد و آیا زندگی او می تواند با آن بهتر شود؟ از عناب مدت هاست که در طب سنتی چینی برای بهبود خواب و درمان بی خوابی استفاده می شود. فنوباربیتال Phenobarbital: این دارو از دورههای گذشته بهعنوان درمانی کمخطر برای تشنج نوزادان تجویز شده و عوارضی مانند پرخاشگری و خوابآلودگی دارد. به طور خاص برای SUDEP ، مهمترین چیز این است که حتما از داروهای تجویز شده برای تشنج استفاده کنید. خونریزی داخل جمجمه زمانی اتفاق میافتد که رگ خونی داخل جمجمه پاره شود یا نشت کند، که ممکن است ناشی از ضربه فیزیکی (همانطور که در آسیب سر رخ میدهد) یا دلایل غیرترومایی (مانند سکته مغزی خونریزی دهنده) مانند پارگی آنوریسم باشد. تشنج در کودکان فلج مغزی شایع است، زیرا سی پی در اثر آسیب مغزی ایجاد می شود که قبل، حین یا اندکی پس از تولد اتفاق می افتد.

از بسیاری از کودکان دچار فلج مغزی میتوان در محیط گرم خانه نگهداری کرد. زمانی که آب دهان کودک می ریزد و در قورت دادن غذا دچار مشکل شده میتواند نشانه ای از التهاب اپی گلوت باشد . عوارض جانبی رایج شامل خواب آلودگی، افسردگی، سردرد، احساس خستگی، خشکی دهان و مشکلات حافظه است. فرد ممکن است پس از بهبودی احساس خستگی کند و به طور موقت بیهوش شود. فـرد گاهی روی زمین میافتد که این مسئله باعث، بالا رفـتن احتمال خطر ناشی از آسیبدیدگی میشود اما سـرعت بازگشت به بهبودی عمومی بالاست. این امواج باهم در تماس هستند. تشنجهای غیاب (Absence): اغلب در کودکان اتفاق میافتد. ناگهان قدرت ماهیچـه افـت کـرده و شخص به زمـین میافتد. برخی از افراد برای یادداشت کردن اطلاعات مربوط به آنچه در زمان وقوع تشنج اتفاق می افتد ، از جمله زمان روز ، مصرف الکل یا کافئین ، خلق و خو ، وضعیت خواب و سایر عوامل ، یک دفترچه حملات تشنج تهیه می کنند. چه نکات ایمنی عمومی را توصیه می کنند؟ نوار سر همراه با فیلم برداری طی تشنج میتواند روی سر بیمار باشد یا با قرار دادن الکترودی در قسمت عمقی مغز بیمار، امواج قسمت عمقی مغز را ثبت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد