سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

چگونه یک پادکست بسازیم؟ تمامی مراحل از ایده تا اجرا


چگونه یک پادکست بسازیم؟ بسیار ساده! در واقع، پادکست کردن ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. مهم این است که شما شروع کنید و ادامه دهید. قبل از دادن پاسخ دقیق به سوال پادکست، بیایید کل فرآیند را در یک جمله بررسی کنیم و سپس هر مرحله را طی می کنیم تا بدانیم در هر مرحله چه کاری بهتر است انجام شود.

چگونه یک پادکست درست می کنید؟

1. موضوع پادکست را انتخاب کنید.

2. مخاطب خود را تعریف کنید

3. رقبا را بررسی کنید

4. برنامه تولید محتوای پادکست ایجاد کنید

5. نوع ضبط پادکست را انتخاب کنید

6. نام پادکست و جلد را انتخاب کنید.

7. دستگاه های ضبط را مشخص کنید.

8. یک پادکست را ضبط و ویرایش کنید.

9. میزبان پادکست مناسب را انتخاب کنید.

10. پادکست خود را منتشر کنید

11. پادکست خود را تبلیغ کنید.

12. همه شما موفق هستید.

قبل از شروع به پاسخ دادن به این سوال، چگونه یک پادکست انجام می دهید؟ بیایید کمی با پادکست آشنا شویم.

پادکست چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟

اگر هنوز نمی دانید پادکست چیست (غیر ممکن است!) یا می خواهید در مورد پادکست ها و وجود آنها بیشتر بدانید، ابتدا به مقاله پادکست چیست و پادکست کیست مراجعه کنید.

قوانین آموزش پادکست

در ابتدای گفتگو به سراغ دلایل اصلی و سوالات مهم و اساسی می رویم از جمله: چرا باید پادکست بسازیم؟ چگونه یک پادکست درست می کنید؟ چگونه یک رشته مورد علاقه را انتخاب کنیم؟

پس از آن به نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت.

بیایید شروع کنیم، چگونه یک پادکست درست می کنید؟

به خاطر یک ماجراجویی جذاب و متنوع تبریک می گویم! به زودی پادکستر خواهید شد. برخلاف تصور عمومی، تولید پادکست آنقدرها هم که فکر می کنید سخت و پیچیده نیست! برعکس، بسیار راحت و جذاب است و حتی می توانید با تلفن همراه پادکست تولید کنید و شهرت زیادی کسب کنید (پادکست های معروف زیادی هستند که هنوز از تجهیزات اولیه برای تولید پادکست استفاده می کنند).

هدف؛ چرا باید پادکست بسازم؟

بدون شک رشد پادکست ها بسیار سریع بوده است. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم: طبق آمار گوگل، رشد طرفداران پادکست در ایران در 5 سال گذشته از بیش از 1300 درصد فراتر رفته است! بنابراین اگر به دنبال مخاطب هستید، به جای درستی آمده اید، اما به موضوع اصلی بازگردید: چرا تصمیم گرفتید یک پادکست راه اندازی کنید؟ هدف شما چیست؟ آن را یادداشت کنید و همیشه همراه خود داشته باشید.

نحوه ایجاد پادکست به عنوان بخشی از دلیل ایجاد پادکست

تأثیر قصد بر تولید پادکست

همیشه داشتن یک دلیل محکم برای پادکست به شما کمک می کند ادامه دهید و تسلیم نشوید. می توانید برای به اشتراک گذاشتن دانش خود یک پادکست انتخاب کنید یا برای ارتباط با مردم و گفتگوی انفرادی یا در مورد موضوع درس و هزاران دلیل دیگر... در هر صورت حتما دلیل خود را انتخاب کنید. . چرا می خواهم پادکست بسازم؟

پادکست من چیست؟

این احتمالا یکی از مهم ترین بخش های داستان است. موضوع پادکست من چه باید باشد و چگونه آن را ارائه کنم؟ پادکست ها معمولا به چند نوع تقسیم می شوند که پس از تعیین موضوع به آنها می پردازیم. کدام یک را برای داشتن یک پادکست مصاحبه انتخاب می کنید، یک یا چند؟

دسته بندی پادکست ها

چه موضوعی به من علاقه دارد و آیا می توانم در مورد آن صحبت کنم؟

هنگام انتخاب موضوع پادکست، علایق، تجربه، روابط، حوزه کاری و مهمتر از آن، در مورد چقدر می توانید صحبت کنید، در نظر بگیرید؟ نخندید، این خیلی مهم است.

تم ایجاد پادکست

مخاطب پادکست من چه کسانی هستند؟

اگر از من بپرسید، قطعاً تعیین مخاطب پادکست مهمترین بخش نحوه ایجاد یک پادکست است و می دانم که باید به آن توجه کنید. برای چه کسانی پادکست تولید می کنید؟ مخاطب شما چه ویژگی هایی دارد؟ آنها دوست دارند به چه چیزی گوش دهند و بیشتر وقت خود را در کجا می گذرانند؟ به عنوان مثال یکی از مزایای پادکست ها امکان گوش دادن در اتوبوس، ماشین و در حال اجراست! حتی در یک کافه! بنابراین اکنون می دانیم که مخاطبان ما در چنین شرایطی به پاک ست گوش می دهند.

مخاطب پادکست من

چه چیزی مخاطب من را نگران می کند؟ و چه چیزی او را خوشحال می کند؟

بگذارید اینطور بیان کنیم: پاسخ به این دو سوال مهم می تواند در موفقیت پادکست شما تفاوت ایجاد کند! مخاطب من دوست دارد چه چیزی بشنود و به چه چیزی نیاز دارد؟ در چه مواردی در زندگی مشتریم می توانم به او کمک کنم؟ در مورد هر دو سوال خوب فکر کنید و پاسخ صحیح را برای آنها انتخاب کنید.

سطح رقابت برای تولید پادکست

شما قطعا باید فضای پادکست و پادکست های فعلی را بررسی کنید و ببینید چه کسی با شما در همان موضوع است. مخاطب آنها کیست؟ جالبه تا الان چقدر فعال بوده اند، می توانید از آنها کمک بگیرید! انجمن پادکست از آنچه فکر می کنید به شما نزدیکتر است و کمک زیادی به شما خواهد کرد. مطمئن باش

چگونه پادکست کنیم، چرا باید پادکست کنم؟

دوستان و رقبای من چه کسانی هستند؟

یافتن این پادکست ها به شما کمک می کند تا بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی می خواهند بشنوند.

چرا باید پادکست بسازم؟

تقویم محتوای ایجاد پادکست برای شروع

شروع کار آسان است! حالا که موضوع پادکست، مخاطبان هدف، رقبا و دوستان شما و هدف از ایجاد پادکست مشخص شد، بیایید طرح اولیه پادکستی را که می خواهید بسازید، بنویسیم. شناسایی فقط 3 موضوع پادکست اول خیلی سخت نباشید تا بتوانیم تصمیم بگیریم که چگونه آن را انجام دهیم و چه کاری انجام دهیم.

برای پادکست خود برنامه و زمانبندی تنظیم کنید

چگونه یک پادکست درست می کنید؟ بیخیال!

اول به مهارت ها و موقعیت خود نگاه کنید و دوم اینکه آن را زیاد سخت نکنید! برای شروع بهترین پادکست ایران در قسمت اولش اشتباهات زیادی کرد! اگر باور ندارید پادکست کانال B را گوش کنید

پس زیاد سخت نگیرید


دو نفر در مورد موضوع خاصی با یکدیگر صحبت می کنند و معمولا این دو نفر در هر قسمت یا بخشی از پادکست حضور دارند.


پادکست مصاحبه

در این مدل پادکست میزبانی داریم که مهمان را به پادکست دعوت می کند و در مورد موضوع خاصی صحبت می کند. یکی از این پادکست ها Work not radio است.

پادکست میزگرد

همانطور که از نام شما پیداست، وقتی دور یک میز گرد می نشینید و افراد زیادی در مورد یک موضوع صحبت می کنند، مصاحبه کننده یا جانباز مهم نیست، ما فقط در مورد موضوعی که تصمیم گرفته ایم صحبت می کنیم.

سایت پادکست

از تمام فرمت های بالا در پادکست های خود استفاده کنید! در واقع شما می توانید یک پادکست تک نفره داشته باشید و بسته به موضوع یک نفر را دعوت کنید و در مورد مفاهیم دیگر با او صحبت کنید.

چگونه یک پادکست بسازیم؟ قسمت رشد پادکست

چگونه یک پادکست بسازیم؟ بخشی از ساخت پادکست

، یک نام انتخاب کنید

| پوشش را انتخاب کنید

| تجهیزات

| ضبط و ویرایش

| ویرایش پادکست

نام پادکست را انتخاب کنید

به طور معمول، نام های پادکست جذاب و جذاب هستند. این شامل Podcast Digest، Heli Talk، Papyrus، Trepand، Paragraph، Rowaq و بسیاری از نام‌های دیگر است که از طریق Cassette Box قابل مشاهده هستند. نگاه کردن به این اسامی باید به شما ایده خوبی بدهد. هنگام انتخاب نام، نام پادکست خود را تا حد امکان ساده، راحت و به یاد ماندنی کنید. همچنین می توانید از هوش مصنوعی بخواهید نامی را انتخاب کند.

نام پادکست را انتخاب کنید

یک جلد برای پادکست خود انتخاب کنید

جلد پادکست لوگوی پادکست شما به زبان آلمانی است که بعد از نام پادکست توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

هنگام انتخاب و طراحی پادکست خود، سعی کنید آن را تا حد امکان ساده نگه دارید. در انتخاب رنگ تمام دقت لازم را در نظر بگیرید.

جلد پادکست را انتخاب کنید

تجهیزات ضبط پادکست

ابتدا به بودجه و شرایط خود نگاه کنید و اگر تصمیم دارید هزینه کمتری بپردازید، تلفن های همراه قطعا بهترین انتخاب برای شروع هستند. اما به طور کلی برای ضبط پادکست به: میکروفون، محیط نویز (عایق صدا)، سیستم و کارت صدا، هدفون، نرم افزار ویرایش صدا نیاز دارید. آموزش خرید اپلیکیشن پادکست ما را بخوانید.

پادکست را ویرایش و ویرایش کنید

در میان نرم افزارهای کامپیوتری، Adobe Edition یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش صدا می باشد. و برای گوشی ها می توانید از Spreaker Studio و Anchor استفاده کنید. دو آموزش زیر می تواند راهنمای عالی برای ویرایش پادکست باشد: برنامه ای برای ایجاد پادکست با استفاده از کامپیوتر و برنامه ای برای ایجاد پادکست با استفاده از تلفن.

میزبان پادکست گوینده رادیو  را انتخاب کنید

میزبان پادکست مکانی است که فایل های صوتی و پادکست خود را در آن ذخیره می کنید تا بتوانید از هر نقطه از اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. میزبان پادکست به شما یک کد فید می دهد تا بتوانید پادکست خود را در شبکه های پادکست تبلیغ کنید. برای یافتن میزبان نیازی به سختی ندارید، می توانید امروز از میزبانی رایگان پادکست گلادیو استفاده کنید.

میزبان پادکست را انتخاب کنید

پراکندگی در دریاچه ها

Antigear به سایتی اطلاق می شود که مردم به پادکست ها گوش می دهند. از کجا می توانید مخاطبین خود را پیدا کنید؟

برای اطلاع از بهترین سازندگان پادکست، مقاله بهترین برنامه های پادکست و پلتفرم های انتشار پادکست را بخوانید.

ثبت نام در اقامتگاه موقت

تبلیغات پادکست

برای تبلیغات و آموزش ساخت  پادکست زهرا شیراحمدی ابتدا باید کمی صبر کنید تا چند قسمت از برنامه را منتشر کنید و سپس می توانید از روش های مختلف تبلیغاتی استفاده کنید.

از پادکست های دیگر بخواهید که شما را معرفی کنند (بهترین راه)

با وبلاگ در اینستاگرام تبلیغ کنید

در اینترنت تبلیغ کنید

ا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد