سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

کارتریج چیست و چگونه کار می کند؟

 نکته مهمی که در خرید چاپگر باید به آن توجه کرد، نوع مواد مصرفی آن است. زیرا اگر بی کیفیت باشد می تواند هزینه ها و خسارات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. به این مواد مصرفی جوهر در چاپگرهای جوهرافشان و پودر یا تونر در چاپگرهای لیزری می گویند. مخزنی که تونر یا جوهر در آن قرار می گیرد کارتریج نامیده می شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل با کارتریج های اچ پی و سایر برندها و نکات مهم در تعیین قیمت کارتریج آشنا شوید.

کارتریج آوافرهنگ چیست؟ معنی کلمه کارتریج را بدانید

بسیاری از تازه واردان به بازار تجهیزات اداری هیچ ایده ای در مورد کارتریج ندارند و می خواهند بدانند کلمه کارتریج به چه معناست؟ اگر بخواهیم معنای دستوری کاست را به شما بدهیم باید بگوییم که کاست همان معنای سیلندر یا کارتریج در انگلیسی است. مقدار بسیار نزدیک به مقدار برنامه چاپگر است.

مقوا چیست؟

اکنون که معنی کلمه کارتریج را می دانید، باید در مورد کاربرد کارتریج در چاپگرها نیز بدانید. جوهر یا تونر که عکس ها و اسناد را برای شما چاپ می کند در کارتریج ذخیره می شود. به عبارت ساده، یک کارتریج منبع ذخیره تونر یا جوهر برای چاپگر شما است. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، بسته به چاپگری که انتخاب می کنید، کارتریج ها نیز به لیزر و جوهر تقسیم می شوند.

در زمینه استفاده از چاپگر، علاقه مندان اغلب بین جعبه چاپگر و جوهر یا جوهر داخل آن تمایز قائل نمی شوند و به اشتباه تصور می کنند که فرآیند چاپ توسط خود چاپگر انجام می شود نه توسط ماده.در داخل آن. باید بدانید که جوهر یا جوهر داخل جعبه چاپ است.

کارتریج چگونه کار می کند؟

تا اینجا پرینترها را به دو نوع جوهری و لیزری تقسیم کردیم، حالا به این سوال پاسخ می دهیم که جعبه چاپگر چگونه کار می کند. کارتریج جوهر افشان از فرآیند چاپ با استفاده از ترکیبی از جوهر سیاه و سفید و یک نازل روی سر چاپگر استفاده می کند.

در این پرینترها کارتریج به صورت قطرات بسیار ریز از طریق سوزن انژکتور به کاغذ می رسد و مانند اسپری عمل می کند و در واقع سیستم چاپ حرارتی یا پیزوالکتریک یک است در سیستم حرارتی جوهر ایجاد شده در صفحه نمایش ایجاد می شود. با استفاده از گرما، روش کار چاپگرهای HP.

سیستم پیزو حرارتی نیست و جوهر تولید شده در این سیستم الکتریکی یا ارتعاشی است، مشابه نحوه کار چاپگرهای اپسون. در پرینترهای لیزری با کارتریج های مغناطیسی کار می کند. پس از اینکه درام کارتریج توسط لیزر شارژ شد و تونر را جذب کرد، کاغذ به درام چرخان منتقل می شود، تونر گرم شده را جذب می کند و چاپ در یک سری عملیات مکانیکی انجام می شود.

کارتریج استارت چیست؟

پس از خرید یک چاپگر جدید، متوجه خواهید شد که یک کارتریج جدید در داخل آن وجود دارد. این کارتریج اصلی را کارتریج استارتر می نامند و تنها تفاوت آن با کارتریج های دیگر این است که 40 درصد پودر دارد. البته ظرفیت اولیه کارتریج بیشتر است اما چون در دستگاه در حالت تزریق است پر نمی شود. اگر برای اولین بار پس از اتمام کارتریج اولیه بارگیری شود، تا 100٪ بارگیری می شود.

نکات انتخاب کارتریج تفاوت بین کارتریج های جوهرافشان و پرینتر لیزری

اگر قصد خرید چاپگر را دارید، ابتدا باید کمی در مورد مواد مصرفی و ملزومات چاپگر بدانید. چاپگر لیزری یا جوهرافشان را انتخاب کنید، در هر صورت باید تفاوت کارتریج چاپگر جوهر افشان و لیزری را بدانید و با دانش خرید کنید. در ادامه به معرفی برخی از این تفاوت ها می پردازیم.

کارتریج جوهر:

1- ماده داخل کارتریج جوهر به صورت مایع بوده و به ترتیب به رنگ و پیگمنت تقسیم می شود.

2- پس از چاپ جوهر روی کاغذ، سند به سرعت خشک می شود و برای تثبیت نیازی به حرارت ندارد.

3- پس از باز شدن مهر و موم جوهر باید سریع از آن استفاده کرد. اگر برای مدت طولانی (مثلا یک ماه) استفاده نشود، کارتریج خشک است و قابل ترمیم نیست. هنگامی که از کارتریج خشک استفاده می شود، چاپگر دیگر چاپ نمی کند.

4- کارتریج جوهر نسبت به کارتریج لیزری ظرفیت کمتری دارد.

5- به دلیل ترکیب کارتریج مشکی و کیت اصلی سه رنگ چاپگر، سرعت چاپ پرینترهای جوهرافشان پایین است.

6- بسیاری از افراد فکر می کنند که کارتریج جوهر قابل پر کردن نیست. این ایده درست نیست، کارتریج های جوهر را می توان مانند کارتریج های لیزری دوباره پر کرد، اما کارشناسان به دلایل مختلف این روش را توصیه نمی کنند. برای پر کردن کارتریج جوهر، از یک سرنگ برای سوراخ کردن بدنه کارتریج استفاده کنید و آن را در چاپگر قرار دهید. اگر توسط آماتورها و افراد بی تجربه انجام شود، ممکن است منجر به نشت جوهر در داخل چاپگر شود.

همانطور که اشاره کردیم، سه رنگ اصلی در مجموعه رنگ کارتریج جوهر وجود دارد: آبی، قرمز و زرد. علاوه بر این، آنها دارای رنگ مشکی هستند که می توانید از آن برای چاپ متن یا تصاویر سیاه استفاده کنید.

برخی از چاپگرهای جوهر افشان از ترکیب سه رنگ اول ذکر شده، رنگ مشکی ترکیبی تولید می کنند. این نوع برای نوشتن متن مناسب نیست، زیرا متن را سبز یا آبی نشان می دهد.

در اکثر پرینترهای جوهر افشان قدیمی، سه رنگ اصلی کارتریج به هم متصل بودند و اگر یکی از آنها تمام می شد، هر سه رنگ باید جایگزین می شدند. اما امروزه از این سه رنگ به طور جداگانه در چاپگرهای جوهرافشان استفاده می شود.

به طور معمول، اکثر چاپگرهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده اند. اما اگر به چاپ حرفه ای مانند چاپ عکس نیاز دارید، بهتر است از شش رنگ مختلف علاوه بر سه رنگ اصلی و مشکی که قرمز و آبی روشن دارد استفاده کنید. زیرا این ترکیب برای ایجاد تصاویر با رنگ های طبیعی بهترین کار را دارد.

کارتریج لیزری:

1- مواد مصرفی کارتریج لیزری به صورت پودر بوده و جنس ساختاری آنها بسته به سازنده کارتریج متفاوت است.

2- چاپگر لیزری برای تثبیت پودر روی کاغذ به حرارت نیاز دارد.

3- کارتریج های لیزری نسبت به کارتریج های جوهر عمر و ظرفیت بیشتری دارند. کارتریج های جوهر نباید در معرض نور خورشید یا مکان های گرم قرار گیرند.

4- پرینترهای لیزری سرعت چاپ بسیار بالایی دارند.

5- کارت لیزر قابل شارژ است.

پرینترهای لیزری بر اساس نوع کارتریج به دو دسته پرینترهای رنگی و تک رنگ تقسیم می شوند. چاپگرهای تک رنگ فقط از کارتریج های مشکی استفاده می کنند، در حالی که چاپگرهای لیزری رنگی از چهار رنگ اول استفاده می کنند.

قطعات کارتریج لیزر کارتریج مناسب را انتخاب کنید

کارتریج لیزری از چند قسمت تشکیل شده است:

کارتریج درام

کارتریج توسعه یافته

تیغه کارتریج

بیشترین insol

کارتریج چیپست و ...

چه زمانی باید کارتریج را تعویض کنم؟

بیشتر مشکلاتی که در فرآیند چاپ و چاپ مشاهده می کنید مربوط به تونر و کارتریج است. پس بهتر است به محض مشاهده چاپ بد یا پرینت نشدن چاپگر، پرینتر را تعویض یا شارژ کنید، حال سوال اینجاست که تفاوت شارژ کارتریج با تعویض کارتریج چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که کارتریج بارگیری شده توسط کارشناس مجدد مورد بررسی قرار می گیرد و با تعویض قطعاتی مانند درام و چیپ ست همان کارتریج تعمیر می شود. اما تعویض کارتریج به معنای خرید کارتریج اصلی یا طرح جدید و تعویض کارتریج قدیمی است.

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که به جای خرید کارتریج های اصلی یا طرح دار، بارگیری کارتریج را انتخاب می کنید، باید بدانید که پس از هر بار بارگیری، کیفیت کارتریج پایین می آید و کیفیت چاپ کاهش می یابد.

اگر از کارتریج اصلی استفاده می کنید، می توانید کارتریج را حدود پانزده تا سی بار شارژ کنید. این عدد برای کارتریج های طرح به حدود دوازده برابر می رسد، کیفیت شارژ و تونر در چاپگر هرگز به اندازه تونر اصلی در کارتریج اصلی و طرح نمی رسد.

شارژ کارتریج چیست؟

کارتریج می تواند یکی از قطعات اصلی چاپگر باشد، زیرا بدون این قطعه چاپگر چاپ نمی شود و از کار می افتد. در عین حال می توان کارتریج را نیز یکی از قطعات برق این دستگاه به حساب آورد، زیرا مواد چاپگر شما پس از مدتی استفاده از دستگاه منقضی می شود و باید به فکر مکانی برای تعویض آن باشید. دو راه برای حل این مشکل وجود دارد، اول اینکه کارتریج چاپگر را به روز کنید، کارتریج اصلی را بخرید و کارتریج منقضی شده را جایگزین کنید. کارتریج اصلی کیفیت بهتری دارد و به همین نسبت گرانتر است. بنابراین، خرید کارتریج اصلی برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت و ممکن است قیمت خرید کارتریج چاپگر بیشتر از قیمت چاپگر در یک سال باشد.

راه دوم برای به روز رسانی کارتریج چاپگر، شارژ مجدد کارتریج است که اغلب در پرینترهای لیزری انجام می شود، زیرا شارژ کارتریج در پرینترهای جوهر افشان می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. حال برای برخی از کاربران این سوال پیش می آید که شارژ کارت چقدر است؟ بسته به کیفیت تونر، برند دستگاه و نوع چاپگری که دارید، می توانید کارتریج چاپگر خود را چندین بار شارژ کنید و بدون نیاز به خرید کارتریج جدید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

کارتریج شارژر در مارک ها و کیفیت های مختلف در بازار موجود است. هرچه کیفیت کارتریج تونر بارگذاری شده بالاتر باشد، کیفیت چاپ شما بهتر است.

شارژ کارتریج در مرکز فالنیک توسط کارشناسان مجرب انجام می شود که در مرحله اول شارژ کارتریج سرویس کامل شده و پودر موجود به طور کامل تخلیه می شود. سپس از بهترین پودر بارگیری مجدد شده و از تجهیزات موجود تست می شود، در کارتریج ها پس از شارژ نتوانستیم به کیفیت مطلوب برسیم و کیفیت کارتریج همچنان پایین است که با تعویض کارتریج این مشکل حل می شود. . تا حدی و موضوع کاملاً تجربی است. کدام قطعه نیاز به تعویض دارد.

هر کارتریج چند صفحه چاپ می کند؟

هر کارتریج hp چند صفحه چاپ می کند؟ در پاسخ باید بگوییم که تعداد چاپ برای هر ظرف به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر کارتریج شامل قطعات و اجزای مختلفی است که فرآیند چاپ را با عملکرد مناسب آنها امکان پذیر می کند. اگر هر یک از این قطعات به پایان عمر مفید خود نزدیک شود، می تواند بر عملکرد کارتریج تأثیر منفی بگذارد. لازم به ذکر است قبل از خرید کارتریج ابتدا باید ظرفیت آن را در نظر بگیرید و سوالات خود را از مشاور خرید بپرسید. برای دریافت کارتریج با بهترین کیفیت باید از فروشگاه ها و مراکز آنلاین معتبر خرید کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد