سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

برنامه پرورش طیور


طیور یکی از مناطق حساس به دما است که همواره نگرانی زیادی برای کنترل دما و ایجاد تعادل محیطی در آن وجود دارد. این نوع محیط از یک طرف نیاز به نفوذ مستقیم هوا و تهویه مناسب دارد و از طرف دیگر تعادل دمایی در آن شرط زنده ماندن جوجه ها می باشد. بنابراین سیسلیم مرغ که از خواص متفاوت و منحصر به فردی بهره می برد بهترین گزینه برای این کار است. در این مقاله به معرفی مه و امکانات آن از جمله زمان تنظیم رطوبت مرغداری می پردازیم.

مه چیست؟

مه پاش یکی از وسایل خنک سازی محیط با آب است. در ابتدای امر ممکن است این دستگاه از نظر عملکرد شباهت هایی با کولر داشته باشد. اما خود دستگاه مه پاش یک مجموعه مجزا و کاملا منحصر به فرد است که با پاشش شبنم و قطرات ریز آب برای خنک کردن محیط استفاده می شود.

مه پاش انواع مختلفی دارد که برای محیط هایی مانند پاسیو، باغ ها، پارک ها و همچنین دامداری ها و مرغداری ها استفاده می شود. مه پاش پرنده را باید یکی از وسایل و ابزار مهم در این محیط دانست که وظیفه تنظیم رطوبت مرغداری را بر عهده دارد.

دلایل استفاده از مه در مرغداری

از آنجایی که جوجه ها به درجه حرارت بالا حساس هستند، باید آن را مهمترین ابزار در خانه مرغ برای حفظ سلامت، شادابی و بقای جوجه ها دانست. زیرا عدم تعادل دما در محیط می تواند مشکلات مختلفی مانند آلودگی، بیماری، استرس و اضطراب را در پرندگان ایجاد کند.

علاوه بر این مه پاش به دلیل عملکرد خاص و عالی خود می تواند در کاهش گرد و غبار موجود در محیط، از بین بردن بوی نامطبوع مرغداری، کاهش دمای بدن پرندگان و ارائه ده ها مزیت و عملکرد دیگر مفید باشد. از این رو طی سالیان متمادی وزارت بهداشت و سایر سازمان های ذیربط نه تنها بر استفاده از نواحی تاکید کرده اند، بلکه الزامات قانونی را برای این امر در نظر گرفته اند.

کاربردها و امکانات مهم مه پاش در مرغداری

پرندگان به روش های مختلف طراحی و تولید می شوند. اکثر این دستگاه ها از نظر ظاهر، عملکرد و قابلیت های جانبی بسیار شبیه به هم هستند. با این حال برخی از آنها دستگاه های خاص و منحصر به فردی هستند که در ادامه به تعدادی از جالب ترین آنها اشاره می کنیم.

زمان اصلاح

در بسیاری از مرغداری ها، در ساعات خاصی از روز، دمای هوا بسیار بالا است و این می تواند خطر مشکلات ذکر شده در بالا را افزایش دهد. https://it-planet.ir/58700  به همین دلیل برخی از این مدل های تردمیل رده بالا مجهز به تایمر هستند که به طور خودکار در ساعات خاصی از روز مانند ساعت 12 شروع به کار می کنند.


این ویژگی میستر پرنده کمک می کند تا بدون تلاش شخصی و تنظیم دستی شما به صورت خودکار شروع به پخش غبار کند تا دمای محیط متعادل شود و استرس و درگیری بین پرندگان ایجاد نشود.

پخش سریع تضمین شده است

در برخی محیط ها، مانند کارگاه پرورش قارچ، مه پاش باید آب را به قطرات ریز تبدیل کند که شبیه بخار خنک است. هر گونه توزیع مستقیم آب به صورت قطره قطره و به مقدار کم می تواند به کیفیت نهایی قارچ آسیب رسانده و باعث تلفات عمده شود.

بنابراین مدل های اصلی مه پاش ها مجهز به نازل های خاص و متفاوتی هستند که می توانند قطرات آب را در کوچکترین حالت ممکن تبدیل به طبیعتی مانند بخار خنک کنند. این عملکرد در مکان هایی استفاده می شود که پخش شدن آب به صورت قطرات کوچک خطر آسیب را به همراه دارد.

دماسنج و توزیع مه بر اساس دمای محیط

تصور کنید با شرایطی مواجه شده اید که افزایش و کاهش دما دستور و برنامه خاصی ندارد و تایمر خودکار فعالیت نمی تواند به درستی به نیازهای شما پاسخ دهد. در چنین شرایطی، مه طیور می تواند با کمک دماسنج، تکانه فعالیت خود را تنظیم کند.

در این حالت، زمانی که دما از حد مجاز بالاتر می رود، دماسنج مه متوجه آن شده و برای جلوگیری از خطرات و مشکلات احتمالی، فعالیت خودکار را آغاز می کند.

اخرین حرف

مه را باید ابزاری مهم و موثر به ویژه در مرغداری ها دانست. این ابزار مفید و موثر می تواند به کنترل رطوبت مرغداری و کاهش مشکلات ناشی از افزایش دما کمک کند. علاوه بر موارد ذکر شده باید به گروه بازرگانی آب نیرو اشاره کرد که ارائه دهنده انواع تجهیزات بازرگانی صنعت آب می باشد.

از جمله محصولات ویژه ارائه شده در فروشگاه آب نرو باید به انواع مه پاش مرغ با توجه به نیاز و سبک شما اشاره کرد. همچنین انواع کاربرد برای این مه پاش ها در نظر گرفته شده است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مجموعه به آدرس abniro.com مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد