اگر می خواهید سایت شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد، باید تولید محتوا را جدی بگیرید. به هر حال، «محتوا پادشاه است» و هر چه مقالات و محتوای بهتری در سایت خود داشته باشید، ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد. اما یک مشکل جدی وجود دارد! نوشتن و تولید محتوا از ابتدا نیاز به فکر و زمان زیادی دارد. اینجاست که بازنویسی محتوا به کارتان می آید.
بازنویسی محتوا یکی از راه های آسان و رایگان برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. این کار معمولا به دو صورت انجام می شود:
زمانی که می خواهیم محتوایی بنویسیم که نمی دانیم و زمانی که می خواهیم محتوای قدیمی را در وب سایت خود تغییر دهیم یا به روز کنیم.
بازنویسی محتوا چیست و چه روش هایی دارد؟
بازنویسی محتوا در واقع به معنای گرفتن محتوای منتشر شده قدیمی و تبدیل آن به محتوای غنی و خوب و البته به روز برای انتشار به عنوان یک پست وبلاگ جدید است. شما همیشه به دنبال مطالب و موضوعات جدید نیستید، گاهی اوقات می توانید با ضربه زدن به محتوای قدیمی و تکان دادن آنها، محتوای جدیدی تولید کنید.
هنگام بازنویسی محتوای خود، چند نکته وجود دارد که باید رعایت کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما مانند قبل نیست. باید بدانید که ایجاد یک سری محتوای مشابه به گوگل رونق مثبتی نخواهد داد. بازنویسی محتوا نیز اصولی دارد که باید هنگام انجام این کار از آنها پیروی کرد. در بخش بعدی نحوه بازنشر صحیح مطالب قدیمی را توضیح خواهیم داد.
محتوای قدیمی را به عکس تبدیل کنید
اینفوگرافیک یکی از بهترین گزینه ها برای تبدیل محتوای قدیمی به عکس است. با استفاده از اینفوگرافیک می توانید تمام مفاهیمی را که در محتوای خود به کار برده اید در یک تصویر خلاصه کرده و به مخاطبان خود ارائه دهید. اگر در طراحی اینفوگرافیک حرفه ای نیستید، سایت ها و برنامه هایی وجود دارند که می توانند کار را برای شما آسان کنند. همچنین اینفوگرافیک نوعی محتوای عکس است که بسیار پرطرفدار است و می توانید با استفاده مجدد از محتوای قدیمی به آن جان تازه ای ببخشید.
محتوای قدیمی را به دوره رایگان تبدیل کنید
یکی از رایج ترین و بهترین راه ها برای جذب بازدیدکنندگان به سایت و دریافت ایمیل و شماره تلفن از کاربران، دوره های آموزشی رایگان است. این دوره ها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا کاربران را به دوره های پولی یا محصولاتی که ارائه می دهید هدایت کنید.
داده های قدیمی خود را به مجموعه ای از ایمیل یا شماره تلفن تبدیل کنید
برخی از مخاطبان برای پاسخ به سوالات خود در مورد یک موضوع به دنبال محتوای کامل و جامع هستند. با جمع آوری مطالب قدیمی که در یک موضوع نوشته اید، مجموعه ای ایجاد کنید و شماره تلفن و ایمیل های کاربران را دریافت کنید. ایمیل یا شماره تلفن مخاطب هدف شما می تواند بسیار مفید باشد و به شما کمک زیادی کند. با این کار مخاطب را به محتوای کاملی که به دنبال آن است هدایت می کنید و با کسب اطلاعات از کاربران به هدف خود می رسید.
محتوای قدیمی را به پادکست تبدیل کنید
پادکست ها و فایل های صوتی یکی از انواع مطالبی هستند که رواج پیدا کرده اند و روز به روز تمایل شنوندگان برای شنیدن آنها بیشتر می شود. پس کافیست از مطالب قدیمی محتوای مفید و جالب را انتخاب کنید و به پادکست تبدیل کنید و در پلتفرم های انتشار پادکست منتشر کنید. به این ترتیب، هم به افزایش آگاهی از برند خود کمک می کنید و هم شنوندگان را به طرفداران پادکست جذب می کنید.
محتوای قدیمی را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید
نوشتن کتاب الکترونیکی کاری بسیار زمان بر و دشوار است. بسیاری از کاربران علاقه مند به خواندن کتاب های الکترونیکی به جای کتاب های فیزیکی هستند. با استفاده از مواد قدیمی و ترکیب آنها می توانید روند تولید کتاب الکترونیکی را سرعت بخشیده و در زمان کمتری یک کتاب الکترونیکی ارزشمند تولید کنید. مزیت دیگری که کتاب های الکترونیکی به شما می دهند این است که می توانید شماره تلفن و ایمیل را از طریق آن دریافت کنید.
محتوای قدیمی را به ویدیو تبدیل کنید
ویدئوها در حال حاضر جذاب ترین نوع محتوا برای مخاطبان هستند. با پلتفرم هایی مانند یوتیوب و آپارات می توانید به راحتی مخاطب جذب کنید. فقط محتوای قدیمی سایت خود را پیدا کنید و سپس شروع به ساختن ویدیو برای آن کنید. حتی میتوانید آنها را بهعنوان موشن گرافیک یا انیمیشن منتشر کنید تا محتوای ویدیویی خود را جذابتر کنید. جدا از همه این موارد، با گذاشتن ویدیوی خود در یوتیوب می توانید به فکر کسب درآمد از این راه نیز باشید. اگر محتوا را پادشاه بدانیم، محتوای ویدئویی تاج درخشان بر سر شاه است. بنابراین استفاده از آن را نباید نادیده گرفت.