سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سنسور چیست و انواع سنسورهای برق صنعتی کدامند؟


حسگر عنصر حسگری است که کمیت های فیزیکی مانند فشار، گرما، رطوبت و دما را به کمیت های الکتریکی پیوسته (آنالوگ) یا ناپیوسته (دیجیتال) تبدیل می کند. انواع سنسورها در دستگاه های اندازه گیری مختلف، سیستم های کنترل آنالوگ و دیجیتال مانند PLC کار می کنند.

امکان استفاده از سنسورها و اتصال آنها به دستگاه های مختلف از جمله PLC، سنسورها را به بخشی جدایی ناپذیر از تجهیزات کنترل اتوماتیک تبدیل کرده است. سنسور اطلاعات مختلفی از وضعیت اجزای متحرک سیستم را به واحد کنترل ارسال می کند و وضعیت عملکرد دستگاه را تغییر می دهد. برای خرید سنسور صنعتی و قطعات صنعتی با الکتنو همراه باشید.


حسی فعالیت

با پیشرفت سریع در اتوماسیون و پیچیدگی پروژه های صنعتی و استفاده روزافزون از این شاخه از صنعت، نیاز به حسگرها بیش از پیش احساس می شود. حسگرها به عنوان اعضای سیستم حسی وظیفه جمع آوری یا تغییر داده ها را به گونه ای بر عهده دارند که بتوان آن ها را برای سیستم های کنترل یا اندازه گیری تجزیه و تحلیل کرد.

در سال های اخیر حسگرها به عنوان اجزای مهم در سیستم های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته اند و پیشرفت های چشمگیری در این زمینه از علم الکترونیک حاصل شده است.

حسگرها به عنوان مبدل اطلاعات فیزیکی به سیگنال هایی عمل می کنند که می توانند به عنوان سیگنال های کنترلی مورد استفاده قرار گیرند. سنسور مانند سنسورهای پنوماتیک نیازی به تولید سیگنال الکتریکی ندارد.

نوع سنسور

سنسورهای لمسی

سنسور ارتباطی به عنوان کلید روشن/خاموش و سوئیچ فشار عمل می کند. خرید از سایت 1688


حسگرهای مجاورت یا غیر تماسی

سنسورهای غیر تماسی یا مجاورتی مانند سنسورهای نوری و حرارتی، این سنسورها به عنوان چشم کنترلی سیستم مورد استفاده قرار می گیرند و وظیفه رسیدگی به فرآیند و گزارش خرابی یا خرابی سیستم از کارایی آنهاست.

حسگرهای مجاورتی یا غیر تماسی سنسورهایی هستند که وجود یک قطعه را تشخیص می دهند و هنگام نزدیک شدن فعال می شوند و می توانند رله، کنتاکتور یا سیگنال الکتریکی را به ورودی سیستم ارسال کنند. در واقع سنسور غیر تماسی نوعی حسگر است که قادر به تشخیص وجود اجسام مجاور بدون تماس فیزیکی است.

سنسورهای Kune akasiyana marudzi epadhuze سنسور مجاورت القایی، سنسور مجاورت اولتراسونیک، سنسور مجاورت مغناطیسی، سنسور مجاورت فوتوالکتریک uye حسگر مجاورت خازنی را انتخاب می‌کنند.

سنسور مجاورت مغناطیسی

سنسور مجاورت مغناطیسی سنسوری است که بر اساس یک میدان الکترومغناطیسی یا الکتریکی دائمی عمل می کند و به اجسام مغناطیسی پاسخ می دهد. اگر به دنبال یک فروشگاه سخت افزار صنعتی معتبر با انواع سنسورها هستید، بابا ادیسون جایی است که باید بروید.

سنسور اولتراسونیک

سنسور اولتراسونیک نوعی حسگر مجاورتی است که با ارسال یک پالس کوتاه و دریافت آن پس از فکر کردن به آنچه مورد نیاز است و با مقایسه زمان رفت و برگشت فاصله را اندازه می‌گیرد. استفاده از سنسور اولتراسونیک اندازه گیری فاصله، عمق، همگن سازی مواد محلول، تست کیفیت قطعات صنعتی است.

سنسور اولتراسونیک که به عنوان سطح سنج نیز شناخته می شود، به دلیل دقت و سرعت بالایی که دارد و همچنین به دلیل خوردگی و سایش، یکی از بهترین سنسورها در صنعت برای اندازه گیری فاصله و تشخیص اشیا به حساب می آید. هزینه تعمیر کم و قیمت مناسب

سنسور خازنی

سنسورهای خازنی یکی از انواع حسگرهای غیر تماسی هستند که برای تشخیص اجسام فلزی و غیرفلزی استفاده می شوند. سنسورهای خازنی حساسیت و پهنای باند بالایی دارند. یکی از مزایای سنسورهای خازنی اندازه کوچک و نصب آسان آنهاست.

از جمله کاربردهای سنسورهای خازنی می توان به کنترل سطح، کنترل مایع در ظروف (بطری) و شمارش اشیا اشاره کرد. برای خرید سنسورهای خازنی می توانید به فروشگاه تجهیزات صنعتی بابا ادیسون مراجعه کنید.

سنسور فوتوالکتریک

سنسور یا سنسور فوتوالکتریک نوعی دستگاه سنجش موقعیت است که از یک پرتو نور مدوله شده برای تشخیص استفاده می کند. این تابش توسط اجسام منعکس و مسدود می شود. یک حسگر فوتوالکتریک از یک منبع نور، یک گیرنده که نور ارسال شده را تشخیص می دهد و یک مدار الکترونیکی که سیگنال تشخیص را تقویت می کند و یک مدار کنترل را راه اندازی می کند، تشکیل شده است.

از جمله کاربردهای این نوع سنسور می توان به اندازه گیری ارتفاع، تشخیص اشیا، تک سنسور و شمارش سنسور دوگانه اشاره کرد.

سنسور نوری

این سنسورها مانند سنسورهای خازنی به همه چیز حساس هستند، از جمله کاربردهای آنها می توان به کنترل سطح کانتینر، شمارش خط تولید، کنترل حرکت پارچه، کنترل مسیر اشاره کرد. از افراد، شناسایی برچسب، فرآیند شمارش با سرعت بالا و کنترل لبه.

طبقه بندی سنسورها بر اساس نوع عملکرد

طبقه بندی سنسورها یا سنسورها بر اساس نوع عملکرد به شرح زیر است:

سنسورهای تماسی

سنسور حرارت

سنسورهای مقاومتی

سنسورهای ولتاژ

سنسورهای فعلی

سنسورهای خازنی

سنسورهای القایی

سنسورهای نوری و لیزری

سنسور شیمیایی

سنسورهای مغناطیسی

طبقه بندی سنسورها بر اساس نوع خروجی

سنسور دیجیتال

سنسور دیجیتال مانند یک کلید روشن/خاموش است و زمانی که سنسور توسط شرایط فیزیکی تحریک می‌شود، یک سیگنال روشن و خاموش می‌شود. در حسگرهای دیجیتال، پدیده های فیزیکی بر اساس نیرو و اثر به سیگنال های ولتاژ یا جریان آنالوگ تبدیل می شوند.

آنالوگ سنسور

خروجی سنسور آنالوگ یک ولتاژ DC است و عملکرد آن به فاصله قطعه و سنسور بستگی دارد.

انواع سنسور بر اساس عملکرد خروجی

دو منطقه DC

هر دو مکان AC هستند

دو منطقه NAMOR

PNP سه منطقه

سه منطقه PNP

چهار بخش PNP

چهار منطقه NPN

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد