سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

راهنمای اخذ اقامتگاه توریستی ترکیه


ترکیه یک مقصد گردشگری بسیار محبوب با تاریخ غنی و فرهنگ متنوع است. این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله مساجد، مناره های بلند، بازارهای شلوغ، شهرهای تاریخی مانند استانبول و کاپادوکیه است. علاوه بر این، وجود سواحل آبی شفاف در آنتالیا و خلیج آکمی، ترکیه را به مقصدی محبوب برای سفرهای دریایی تبدیل کرده است. وجود چنین نقشه هایی قوانین اقامت توریستی در ترکیه را ساده کرده و افراد می توانند به این کشور سفر کنند و مناظر زیبای آن را با سهولت بیشتری ببینند.

انواع ویزای ترکیه

راه های مختلفی برای اخذ اقامت توریستی ترکیه وجود دارد. با این حال، دو روش رایج، بهترین و قابل اعتماد عبارتند از:

اقامتگاه توریستی ترکیه

ساده ترین راه برای اقامت کوتاه مدت در ترکیه استفاده از ویزای توریستی است. ویزای توریستی ترکیه فقط 6 ماه اعتبار دارد و قابل تمدید نیست. به طور کلی شما می توانید 90 روز بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشید. اما اگر می خواهید از اقامت توریستی خود نهایت استفاده را ببرید، باید ویزای توریستی 6 ماهه این کشور را دریافت کنید.

ویزای 6 ماهه تنها با توافق نامه کتبی برای اجاره آپارتمان در ترکیه اعطا می شود. همچنین مطمئن شوید خانه ای که اجاره می کنید در منطقه ممنوعه نباشد. زمانی که در این کشور هستید، می توانید یک خانه یا آپارتمان اجاره کنید تا زمانی که دولت ویزای توریستی موقت شما را تایید کند.

برای اینکه بتوانید اقامت توریستی 6 ماهه در ترکیه داشته باشید باید شرایط لازم را داشته باشید. به عنوان یک قاعده، مهمترین شرایط شامل منابع مالی و برنامه های سفر است. اگر با مشکلات زیر مواجه شدید، به احتمال زیاد درخواست شما رد خواهد شد:

شما سابقه کیفری دارید

سابقه تبعید وجود دارد

عدم حضور در تاریخ مصاحبه در اداره مهاجرت ترکیه

به تعویق انداختن درخواست های اقامت برای 90 روز آخر اقامت بدون ویزا

اقامت دائم

راحت ترین، بهترین و مطمئن ترین راه برای اخذ اقامت دائم ترکیه، خرید ملک یا آپارتمان است. اگر 6 ماه اقامت برای گردشگران ترکیه کافی نیست، باید خانه یا ملکی به ارزش حداقل 75 هزار دلار در خارج از منطقه ممنوعه خریداری کنید. با این کار می توانید به سرعت اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. علاوه بر سادگی این روش، خرید ملک در ترکیه نیز راهی مطمئن بوده و سرمایه گذاری سودآوری محسوب می شود.

البته آنچه باید بدانید این است که قیمت ملک در ترکیه از ابتدای سال 2021 در حال افزایش است. بنابراین با خرید ملکی به ارزش 75000 دلار نه تنها می توانید برای مدت کوتاهی اقامتگاه دائمی در این کشور خریداری کنید. اقامت موقت توریست ها در ترکیه خواهید داشت اما سرمایه گذاری کم ریسک و سودآوری خواهید داشت. به همین دلیل است که بسیاری از مردم فکر می کنند خرید ملک در ترکیه راحت ترین و بهترین راه برای دریافت اقامت دائم در این کشور است.

شرایط اخذ اقامت دائم

برای اخذ اقامت ترکیه ابتدا باید وارد خاک این کشور شوید. هوا یا زمین فرقی نمی کند. هنگام ورود به این کشور، پاسپورت شما باید در مرز مهر شود. با این کار شما اجازه دارید 90 روز در ترکیه بمانید. پس از 90 روز باید برای اقامت توریستی یا دائم ترکیه اقدام کنید. برای اخذ اقامت ترکیه با موسسه مهاجرتی در تهران تماس بگیرید.


مراحل اخذ اقامت برای گردشگران ترک

برای یافتن اقامتگاه توریستی این کشور باید مراحل زیر را طی کنید:

خرید سیم کارت ترکیه

اجاره رسمی خانه یا آپارتمان در خارج از منطقه ممنوعه

دریافت بیمه برای افراد بین 18 تا 65 سال

تکمیل و ارسال فرم استخدام

مدارک مورد نیاز برای مصاحبه را در اداره مهاجرت تکمیل کنید (4 عکس بیومتریک، کپی صفحه اول پاسپورت، کپی مهر ورود ترکیه در پاسپورت و پرینت رنگی قرار ملاقات)

اگر قصد دارید اقامت توریستی ترکیه با سایر اعضای خانواده داشته باشید، باید گواهی ازدواج رسمی آنها را در ترکیه به همراه داشته باشید.

مرحله اخذ اقامت دائم

خرید سیم کارت ترکیه

با توجه به بودجه خود ملک یا آپارتمانی را برای خرید انتخاب کنید.

تهیه مدارک لازم برای درخواست اقامت دائم ترکیه که شامل:

ترجمه شناسنامه و گذرنامه با رضایت محضری

عکس بیومتریک (عکس پاسپورت)

Varki Nomerci (کد مالیاتی ترکیه)

گواهی تبدیل ارز (گواهی پرداخت دارایی به USD)

تایید واریز وجه نقد از دستگاه به حساب فروشنده (سند بانکی)

بیمه اموال

برای اینکه بتوانید مراحل درخواست اجازه اقامت ترکیه را طی کنید، باید مدارک زیر را نیز تهیه کنید:

اصل و کپی پاسپورت والدین و فرزندان زیر 18 سال (هم برای اقامت توریستی در ترکیه و هم برای اقامت دائم در ترکیه)

سند ازدواج و ترجمه رسمی آن در استانبول به ترکی با مهر کنسولگری

اصل فرم و کپی بیمه نامه درمانی که از منابع معتبر تهیه شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد