سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

سیاسفید

مجله اینترنتی سیاسفید

دوربین نظارت تصویری چیست؟ راهنمای انتخاب و چرایی استفاده از آن


دوربین مداربسته یکی از وسایلی است که در بسیاری از جاها دیده می شود. دوربین مداربسته چیست؟ این جزء یک سیستم نظارتی است که تصاویر را به دستگاه یا سرور ارسال می کند. یک سیستم دوربین مدار بسته قدرتمند که به سرعت در بین گروه های مختلف محبوبیت پیدا می کند. اگرچه این در ابتدا به آرامی محبوبیت پیدا کرد. اما به تدریج با افزایش قابلیت ها، توانستم علاوه بر اپلیکیشن نظارتی محدود، اپلیکیشن های تشخیصی و نظارتی با گستره و حفاظت بیشتر داشته باشم.

دوربین مداربسته به چه معناست و دوربین مداربسته به چه معناست؟

نظارت تصویری چیست؟ Closed Circuit Television که به اختصار CCTV نامیده می شود، تلویزیون مدار بسته ترجمه می شود. به طور کلی می توان آن را سیستم نظارت تصویری نامید. این سیستم برای ارسال سیگنال تصویر به یک نقطه خاص استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، در مدار بسته و برخلاف تلویزیون، سیگنال آن آزادانه منتشر نمی شود. سیگنال در یک شبکه بسته بین دوربین، دستگاه ضبط و صفحه نمایش (صفحه نمایش یا تلویزیون) توزیع می شود. خدمات دوربین مداربسته تهران



چرا باید دوربین مداربسته بخریم؟

این سیستم اغلب برای نظارت بر مناطقی که امنیت مورد نیاز بود استفاده می شد. اکنون این اهداف با هدف بهبود و افزایش کارایی عملیاتی و کاهش هزینه ها تغییر یافته است. به عنوان مثال، دوربین ها در مغازه ها فقط برای نظارت بر مشتریان و جلوگیری از سرقت و کلاهبرداری نصب می شد. در حال حاضر پیاده سازی این سیستم در فروشگاه ها می تواند تاثیر بسزایی در فروش و سود داشته باشد.

بسیاری از دفاتر، خیابان ها و حتی خانه ها به چنین فناوری مجهز هستند. با توجه به اهداف مختلف، دوربین هایی با قابلیت های مختلف توسط افراد استفاده می شود. توانایی تشخیص چهره در دوربین های مدار بسته به سازمان اجازه می دهد تا کتابخانه ای از چهره های کارکنان را جمع آوری یا نگهداری کند. با استفاده از این، هر فرد مجاز به ورود و خروج جداگانه است.

دوربین مدار بسته با قابلیت شمارش افراد، کنترل و نظارت را در مکان های شلوغ و پرتردد آسان تر و هدفمندتر می کند. جمع آوری اطلاعات از این نوع دوربین ها می تواند به تصمیم گیری بهتر در مورد تقسیم کار در مواقع ضروری کمک کند. فناوری‌های دیگری مانند دید در شب، تشخیص نفوذ، تشخیص حرکت، WDR و صدها نوآوری دیگر، نظارت و اهداف امنیتی را بسیار آسان‌تر از همیشه کرده‌اند.

دوربین مداربسته از چه اجزایی تشکیل شده است؟

به طور کلی دوربین بخشی از یک سیستم مدار بسته است که تصاویر را از طریق کابل به دیگران منتقل می کند. گیرنده تصویر می تواند تصاویر را ضبط و نمایش دهد. انواع اجزا بسته به نوع سیستم انتخاب شده متفاوت است.

ویژگی های اصلی دوربین مدار بسته:

دوربین مداربسته: وظیفه دریافت تصاویر از محل مورد نظر و ارسال آنها به سرور را بر عهده دارد.

سرور: در مدار بسته دستگاه سرور (DVR یا NVR) فیلم ارسال شده توسط دوربین را دریافت و ضبط می کند. همچنین فرصتی برای مدیریت آنها فراهم می کند.

حافظه یا هارد دیسک: به شما امکان می دهد تصاویر را روی سرور ضبط کنید.

کابل: اتصال دوربین به سرور.

منبع تغذیه: برای تغذیه دوربین ها به یک منبع تغذیه برای تغییر ولتاژ شهر به 12 ولت نیاز است.

کابل برق: دوربین و منبع تغذیه را وصل کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد