کسب و کار خود را راه اندازی کنید، مردم پس از دیدن کیفیت کار شما به سراغ شما خواهند آمد.
چنین ایده ای ممکن است در گذشته محلی برای اعراب بوده باشد، اما در بازار رقابتی امروزی، به ویژه در دنیای دیجیتال مارکتینگ، جایی ندارد.
در دنیایی که رقابت در هر زمینه قابل تصوری در حال افزایش است، ما باید به جای واکنشپذیری، فعال باشیم. و در دنیای آنلاین، این بدان معناست که شما باید یک استاد و قهرمان سئو باشید.
ایجاد و انتشار محتوای جالب و مفید شاید بهترین قدم برای شروع باشد، اما کافی نیست. مردم باید بتوانند سایت شما را پیدا کنند تا از این محتوای جذاب و مفید استفاده کنند. پس باید راه را برایشان باز کرد و نشانه های مناسب را گذاشت.
این را در فضای مجازی «لینک»، «پیوند» و «پیوند» می نامند. به هر حال، یک پیوند چیزی است که افراد را از موتورهای جستجو، وبسایتها و شبکههای اجتماعی مختلف به سایت شما هدایت میکند و به همین دلیل است که هر گوشه از اینترنت پر از پیوند است، از وبلاگها گرفته تا پستهای رسانههای اجتماعی. وجود این لینک ها مزایا و فواید مختلفی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد، بنابراین در این مقاله سعی داریم تا شما را با مفهوم «بک لینک» و ایجاد بک لینک آشنا کنیم.
بخش اول: شناخت بک لینک ها
به عبارت ساده، زمانی که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود، یک "بک لینک" ایجاد می شود. به بک لینک، لینک ورودی یا لینک “inbound” نیز گفته می شود، زیرا باعث می شود افراد وب سایت شما را “تغذیه” کنند. لینک خارجی عنوان دیگری برای بک لینک است و به آن هدایت کردن کاربران از وب سایتی که در آن هستند گفته می شود. بک لینک ها یکی از مهم ترین بخش های سئو هستند.
به عنوان مثال به لینکی که در جمله آخر پاراگراف بالا به کلمه "SEO" اضافه کردیم توجه کنید. این یک لینک داخلی است و اگر همان لینک را به سایت مفید دیگری ارائه دهیم، گوگل این لینک را به عنوان رای اعتماد مدیر وب سایت برای سایت در نظر می گیرد و اینکه این لینک برای سایت هم همینطور است، بیشتر ارزشمند است در گوگل است متوجه خواهید شد که "کیفیت" در اینجا اولین کلمه است، بنابراین همه پیوندها ارزش یکسانی ندارند. البته دریافت چند بک لینک خوب از یک منبع خوب بهتر از هزاران بک لینک از سایت های اسپم است.
بهترین سایت برای دریافت بک لینک کدام است؟
وب سایت هایی که:
با محتوای پیوند مرتبط باشد.
از اعتبار بالایی برخوردار باشد.
اکنون هر یک از این عناصر را به اختصار توضیح می دهیم:
ارتباط و مفید بودن بک لینک ها
منبعی که بک لینک های خود را از آن دریافت می کنید به اندازه خود لینک مهم است. در واقع، گوگل هوشمندتر شده است و انتظار ندارد از وب سایت های غیر مرتبط لینک بگیرد و در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کند.
به عنوان مثال، اگر شما در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنید، لینک مرتبط لینکی است که از یک وب سایت دریافت کرده اید که محتوای آن مربوط به طراحی وب سایت و زیرساخت های آن (مانند مباحث بازاریابی و فروش یا سئو) است، نه خود وب سایت. ، که موضوع آن چیزی شبیه باغبانی است
ارتباط یک پیوند با متن پیوند، محتوای متن اطراف پیوند و سایر پیوندهای خارجی در صفحه تعیین می شود.
استفاده از لینک های وابسته نه تنها گوگل را خوشحال می کند، بلکه به دلیل سازگاری محتوایی دو سایتی که لینک می دهند و لینک دریافت می کنند، مشتریان بهتر و واجد شرایط تری نیز خواهید داشت.
قابلیت اطمینان سایت
با داغ شدن بازار رقابت، تنها داشتن لینکهای مناسب کافی نیست، بلکه باید از وبسایتهای معتبر یا وبسایتهایی که گوگل به ارزش محتوا و ارتباطاتشان به آنها اعتماد دارد، بک لینک داشته باشید.